Genel Bilgi
Kod | SY506 |
Ad | Marine Shrimp Culture and Practices |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. METİN KUMLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; karides yetiştiricilik sektörünü ve ticari olarak önemli deniz karides türlerini tanıtmak, yetiştiricilik teknikleri, beslendikleri yemler ve yemleme yöntemleri ile yetiştiriciliğe uygun türler ve bunların yetiştiricilik stratejileri hakkında bilgi vermektir
Dersin İçeriği
Karides yetiştiricilik sektörünün tanıtımı, deniz karideslerinde türlerin incelenmesi, anaç yönetimi, larva yetiştiriciliği, ön-büyütme sistemleri, büyütme havuzlarının hazırlığı, büyütme sistemleri, yemler, havuzlarda yemleme teknikleri, Havalandırma sistemleri, Su kalite yönetimi, hasat yöntemleri ve pazarlama konuları işlenmektedir
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Lester et al., 1992. Marine Shrimp Culture and Practices. Elsevier, 862 sayfa.
Notlar
Kumlu, M. 2000. Karides, İstakoz ve Midye Yetiştiriciliği, Çukurova Üniversitesi, Su Ürünleri Fakültesi Yayınları, No. 6. 305 s.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Deniz karideslerini ve karides yetiştiricilik sektörünü bilir |
ÖÇ02 | Deniz kenarında arazi seçiminde uygun kriterleri öğrenmiştir |
ÖÇ03 | Anaç yönetimini ve yumurtlatma teknikleri hakkında bilgilenmiştir |
ÖÇ04 | Larva ve ön-büyütme yetiştiricilik teknikleri hakkında bilinçlenmiştir |
ÖÇ05 | Havuz tasarımları hakkında bilgilidir |
ÖÇ06 | Havuzlarda büyütme tekniklerini bilir |
ÖÇ07 | Yemleme ve havalandırma tekniklerini öğrenmiştir |
ÖÇ08 | Hasat ve işleme teknikleri hakkında bilgi sahibidir |
ÖÇ09 | Karides pazarları ve pazarlama teknikleri hakkında bilgi birikimi oluşmuştur |
ÖÇ10 | Canlı karides taşıma tekniklerini öğrenmiştir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanındaki kurumsal ve uygulamalı bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. Uzmanlaştığı alana ilişkin disiplinler arası etkileşimi kavrar | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiriciliği ve Hastalıklar alanında uzmanlaştığı konularla ilgili kullanılan metot ve teknikleri değerlendirme ve ölçme için yeterli bilgiye sahip olur. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarında uzmanlaştığı kuramsal ve uygulamalı bilgileri paralel bilim dallarındaki bilgilerle sentezler ve yeni teoriler üretir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Anabilim Dallarındaki uzmanlaştığı konularla ilgili veri toplar, sonuçları değerlendirir, neden sonuç ilişkisi kurup çözüm önerileri üretir. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı tek başına planlayabilir ve yürütebilir. Uzmanlaştığı konu itibariyle meydana gelebilecek problemlerin çözümüne, bireysel veya yardımcı araştırıcı olarak katkıda bulunur ve sorumluluk alır. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır ve bu kaynaklardan yararlanır. Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar Alanında kazanmış olduğu uzmanlık düzeyindeki teorik ve pratik birikimleri hayata geçirir ve toplum yararına kullanır. | 1 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanıyla ilgili gelişmeleri yazılı, sözlü ve görsel olarak aktarır. Uzmanlaştığı konu ile ilgili olarak yazılı ve sözlü iletişimler kurar, toplantıları, seminerleri takip eder. Bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü B2 Genel Düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar. Uzmanı olduğu alanın gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı, bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanı ile ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayımlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir denetler ve bu değerleri öğretir. | 1 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanı olduğu Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanları ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları, toplam kalite yönetimi süreçleri çerçevesinde değerlendirir | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su Ürünleri Yetiştiricilik ve Hastalıklar alanlarında kazanmış olduğu bilgi ve deneyim birikimlerini, problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanır. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Farklı üretim tipleri için toplum, alan ve doğaya duyarlı plan ve tasarım önerileri geliştirebilecek yetkinliği kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Deniz Karideslerinin Tanıtımı ve Biyolojileri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Yer Seçimi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Anaç Yönetimi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Larva Yetiştiriciliği | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Ön-büyütme Yetiştiriciliği | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Büyütme Teknikleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sorular ve Cevaplar | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Yemler ve Yemleme Teknikleri | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Su kalite yönetimi | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Havalandırma Teknikleri | Sonum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Hasat | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | İşleme, Paketleme ve Soğuk Muhafaza | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Pazarlama | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Karides Canlı Taşıma | Sunum ve Tartışma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Soru ve Cevap | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 14 | 2 | 28 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 152 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,08 | ||
AKTS | 6 AKTS |