FİZ517 Temel Fizyoloji-Gastrointestinal Sistem ve Renal Sistem Fizyolojisi

4 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FİZ517
Ad Temel Fizyoloji-Gastrointestinal Sistem ve Renal Sistem Fizyolojisi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencinin gastrointestinal ve boşaltım sistemin fizyolojik süreçleri kavramasıdır

Dersin İçeriği

Gastrointestinal sistem ve boşaltım sisteminin fizyolojik süreçleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Bern&Levy Medical Physiology

Notlar

Guyton Fizyoloji


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Gastrointestinal sistemin fonksiyonel yapısının ve genel özelliklerinin anlaşılması
ÖÇ02 Oral yolla alınan sıvı veya besinlerin vücudumuza kazandırılma süreçlerinin kavranması
ÖÇ03 Elektrolit ve vitaminlerin vücuda kazandırılma süreçlerinin öğrenilmesi
ÖÇ04 Boşaltım sistemin fonksiyonel yapısının ve genel özelliklerinin anlaşılması
ÖÇ05 İdrar oluşma süreçleri ve bu süreçlerde böbreğin fonksiyonunun anlaşılması
ÖÇ06 Vücudun elektrolit dengesinin devamında böbreğin rolü
ÖÇ07 Vücudun asid-baz dengesinin devamında böbreğin rolü


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güvenilir bilgiye ulaşır 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gastrointestinal sistemin fonksiyonel yapısı ve genel özellikleri Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Gastrointestinal sistemin motilitesi Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Gastrointestinal sistem sekresyonu-1 Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Gastrointestinal sistem sekresyonu-2 Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Sindirim ve emilim-1 Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Sindirim ve emilim-2 Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Boşaltım sisteminin fonksiyonel yapısı ve genel özellikleri Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi
9 Tubüler fonksiyonlar Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
10 İdrar oluşum mekanizması-1 Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 İdrar oluşum mekanizması-2 Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Zıt akım işlergesi Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Vücut sıvı hacminin kontrolünde böbreğin rolü Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Elektrolit dengesinde böbreğin rolü Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Asid-baz dengesinde böbreğin rolü Önerilen fizyoloji kitaplarından konunun araştırılması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları İşlenen konuların gözden geçirilmesi Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 24 24
Toplam İş Yükü (Saat) 88
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,52
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 30.09.2024 03:39