Genel Bilgi
Kod | YLDMS802 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi VELİ ÖZBOLAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencileri belirli bir konuda literatür araştırması yapabilecek şekilde yönlendirmek; öğrencilerin bu araştırma sonucu derledikleri bilgileri sentezleyebilmelerini, yorumlayabilmelerini, sunabilmelerini ve tartışabilmelerini sağlamak.
Dersin İçeriği
Seminer yüksek lisans programının zorunlu bir öğesidir. Literatür araştırmasıyla derlenen bilgi ve belgelerin sınıflandırılması, akademik kurallar çerçevesinde yazımı ve etkili bir şekilde sunumunu kapsar.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İlgili kitaplar
Notlar
Bilimsel yayınlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bir bilimsel çalışma yürütürken önceki bilgi ve birikimlerden yararlanır. |
ÖÇ02 | Çalışmalarını yürütürken takip edeceği etik kurallarının farkındalığını kazanır. |
ÖÇ03 | Belirli bir bilimsel problemin çözümü için gerekli olan bilgileri derleyebilme, analiz edebilme ve yorumlama becerisi kazanır. |
ÖÇ04 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri akademik bir makale şekline getirme becerisi kazanır. |
ÖÇ05 | Literatür araştırması sonucunda elde edilen bilgileri bir topluluk karşısında en etkili biçimde sunabilme becerisi kazanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doku mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fen, mühendislik ve sağlık temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doku mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | 3 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 1 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 2 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 3 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 4 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 5 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 6 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 7 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 8 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 9 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 10 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 11 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 12 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 13 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Çalışılan konu üzerinde literatür bilgisine ulaşma, seminer konusuna hazırlık 14 | Okuma ve Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Okuma ve Araştırma | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 155 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,20 | ||
AKTS | 6 AKTS |