HMS207 Ağrı Yönetimi

6 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 3. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HMS207
Ad Ağrı Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 3. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Açelya TÜRKMEN
Dersin Öğretim Elemanı Açelya TÜRKMEN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Ağrılı hasta bakımını bilen, optimal ağrı kontrolü için problemleri tanılayıp bilimsel olarak çözüm üreten hemşireler yetiştirmektir.

Dersin İçeriği

Ağrı kavramını, mekanizmasını, türlerini ve yaklaşımları içerir.

Dersin Ön Koşulu

ön koşul yoktur

Kaynaklar

Ağrı ve Kontrolü, Cerrahi Hemşireliği I,

Notlar

Cerrahi Hemşireliğinde Temel Kavramlar ve Bakım


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ağrının nedenleri ve sonuçlarını bilir.
ÖÇ02 Ağrı tiplerini ve etkileyen faktörleri bilir.
ÖÇ03 Ağrıyı tanılar ve değerlendirir.
ÖÇ04 Etkili ağrı kontrolünü bilir.
ÖÇ05 Ağrılı hasta bakımını bilir.
ÖÇ06 Konuyla ilgili gelişmeleri izler.
ÖÇ07 Özel hasta gruplarında ağrı değerlendirmesini tanımlar
ÖÇ08 Ağrı değerlendirmesinde hemşirenin rollerini bilir.
ÖÇ09 Akut ağrıda kanıta dayalı ağrı değerlendirmesi uygulamalarını tanımlar.
ÖÇ10 Akut ağrıda kanıta dayalı farmakolojik analjeziyi bilir.
ÖÇ11 Akut ağrıda kanıta dayalı farmakolojik olmayan analjezi uygulamalarını bilir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular. 2
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır 2
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar. 1
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 2
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması.Dersin müfredat içindeki önemi ve diğer dersler ile etkileşiminin vurgulanması ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Ağrı türlerine göre ağrının mekanizması (örn; nosiseptif, nöropatik) ve ağrının algılanması ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Ağrının sınıflandırılması ve değerlendirilmesi ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
4 Kontrol edilmeyen ağrının sistemler üzerine etkisi ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Bazı özel durumlarda ağrı I (travma, yanık, göğüs ağrısı, karın ağrısı) ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Ağrı değerlendirmesinin önemi ve kullanılan ölçekler ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ara Sınavlar ön hazırlık yoktur Ölçme Yöntemleri:
Ödev
8 Akut ağrıda uygulanan farmakolojik ağrı tedavisi ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
9 Kronik ağrıda uygulanan farmakolojik ağrı tedavisi ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Ağrı mekanizmaları çerçevesinde farmakolojik olmayan ağrı tedavi yöntemleri (örneğin masajın kapı kontrol mekanizmasına etkisi) ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Vaka tartışması ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Vaka tartışması 1 ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Vaka tartışması 2 ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Vaka tartışması 3 ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Vaka tartışması 4 ön hazırlık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlık yoktur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları ön hazırlık yoktur Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 17 2 34
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 2 2 4
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 40 40
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 40 40
Toplam İş Yükü (Saat) 138
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,52
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 11.11.2024 10:10