HML447 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması

6 AKTS - 1-10 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 6 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HML447
Ad Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği Uygulaması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-10 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 6 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. SALİHA BOZDOĞAN YEŞİLOT (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Çiçek EDİZ (A Grubu) (Öğr. Ele. Yrd.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin içeriğinde; ruh sağlığı ve hastalıkları ve halk sağlığı hemşireliği dersine ilişkin klinik uygulamalar ve vaka sunumları yer almaktadır.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığını korumak için psikiyatri hemşiresinin rolleri doğrultusunda örnek vakalar üzerinde hemşirelik sürecini formüle edebilecek.

Dersin Ön Koşulu

HML 324 Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Hemşireliği dersini başarmış olmak

Kaynaklar

Erdemir F (2021). Hemşirelik Tanıları El kitabı, Nobel Tıp Katabevi Olcay Çam (2021). Ruh Sağlığı ve Hastalıkları Psikiyatri Hemşireliği, İstanbul Tıp Kitabevi

Notlar

Ulusal ve Uluslararası veri tabanlarında (Tr Dizin, Pubmed, Cochrane library etc. ) yayınlanmış ilişkili yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Öğrenci ruh sağlığının ve hastalıklarının toplum içindeki epidemiyolojisini anlar ve önemini kavrar.
ÖÇ02 Psikiyatri hastasını, aile ve çevresiyle bir bütün olarak ele alır
ÖÇ03 Ruh sağlığı ve hastalıkları hemşireliğinde sistematik yaklaşımı uygular.
ÖÇ04 Ruh sağlığı konusunda birey ve topluma eğitim yapar.
ÖÇ05 Çocukluk, ergenlik ve yaşlılık dönemi sorunlarını tanımlar ve çözüm üretir.
ÖÇ06 Ruh sağılığı ve hastalıkları dersinde edindiği bilgi ve pratiği kendi hayatında uygular.
ÖÇ07 Teropatik iletişim tekniklerini geliştirir ve kendine has bir program tasarısı oluşturur.
ÖÇ08 Ülkemizde ve dünyada toplum ruh sağlığının önemi, korunması ve yükseltilmesi için çalışmalarda bulunur ve sorumluluklar geliştirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İnsan vücudunu oluşturan hücre, doku, organ, sistemlerin yapı ve fonksiyonlarını, bu sistemlerin birbirleriyle olan ilişkilerini bilir. Sağlıklı ve hasta bireyin yapısını, fizyolojik fonksiyonlarını açıklar, sağlıktan sapma durumlarını tanımlar, uygun hemşirelik girişimlerini planlar. 1
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Temel insan gereksinimleri doğrultusunda birey, aile ve topluma sağlık alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak hemşirelik bakımını uygular.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Hemşirelik bakımına temel oluşturan kanıta dayalı bilimsel bilgiyi, etik ilkeleri ve etkili iletişim tekniklerini kullanarak rol ve sorumlulukları çerçevesinde sağlığı koruma ve geliştirmede uygun hemşirelik sürecini uygular.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelikle ilgili gelişmeleri bilimsel yöntemleri kullanarak değerlendirir. Sağlıklı ve hasta bireyin sağlık bakım ihtiyaçlarını karşılamada kanıta dayalı uygulamalardan yararlanma yollarını bilir
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Öğrenme ve öğretme sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını bilir
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık politikaları, sağlık mevzuatı ve yönetim sürecini hemşirelik hizmetlerinde nasıl kullanacağını, görev, yetki ve sorumluluklarını bilir
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilimsel bilginin üretimi ile ilgili yöntemleri bilir. Bilimsel problem çözme yönteminin nasıl kullanılacağını bilir 1
PÖÇ08 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel, kültürel değerler ve mesleki etik ilkelere uygun davranır
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Sağlık politikalarının oluşturulmasına ve toplumun sağlık düzeyinin yükseltilmesine katkı sağlar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Mesleki sorunları çözmede sorumluluk üstlenir 1
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Öğrenme gereksinimlerinin bilincinde yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. Bilimsel, sosyal ve kültürel alanlarda kendini geliştirici faaliyetlere (TÜBİTAK gibi ulusal destekli projelere katılmak, mesleki etkinlik, üniversitenin sosyal kulüpleri vb) katılır. 1
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sağlıkla ilgili uygulamalarda ekibin etkin bir üyesi olarak sorumluluk alır 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir; bir yabancı dil kullanarak alanındaki bilgileri izler ve mesleki uygulamalarında kullanır. 1
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanının gerektirdiği bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. 1
PÖÇ15 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Toplumun sağlığını kitlesel olarak etkileyen doğal afet, salgın vb. durumlarda hemşirelik bakım önceliklerini belirler ve kriz yönetiminde aktif rol alır. 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.) okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Hasta-Hemşire ilişkileri ve görüşme ilkeleri okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflama (ICD-10, DSM-IV-V), Ruhsal Bozukluklarda Hemşirelik Uygulama Süreci (değerlendirme, tanılama, planlama/uygulama, bakım planı hazırlama, danışan/aile eğitimi). okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
4 Anksiyete Bozuklukları, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Grup Çalışması
5 Duygudurum Bozuklukları, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
6 Psikotik Bozukluklar, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Grup Çalışması
7 Somatoform Bozukluklar, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dissosiyatif Bozukluklar, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
10 Yeme Bozuklukları, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) okuma Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Tartışma
11 Zihinsel Özür, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama sür)eci okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay, Anlatım
12 Yaygın Gelişimsel Bozukluklar (Otizm), olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci) okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Dikkat Eksikliği-Hiperaktivite Bozukluğu, olgu tartışması ve hemşirelik uygulama süreci okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
14 Adli Psikiyatrik olgular ve hemşirelik uygulama süreci okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Örnek Olay
15 Dersin değerlendirmesi okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 1 14
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 20 20
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2024 11:10