Genel Bilgi
Kod | YSA249 |
Ad | NAVİGASYON |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. CELAL ERBAŞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. CELAL ERBAŞ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Temel Seyir bilgisini verilmesi ve deniz haritalarının kullanılması.
Dersin İçeriği
Navigasyonun tanımı ve tarihçesi, navigasyon araç ve yöntemlerinin gelişimi. Yer kürenin şekli, enlemler ve boylamlar, enlem ve boylam farkları. Harita projeksiyonları. Deniz seyrinde kullanılan haritaların özellikleri, küçük alan Merkator haritasının çizimi, diğer projeksiyon yöntemleri ile Merkator projeksiyonunun karşılaştırılması, harita katologları ve harita katalog kullanımı, Semboler ve Kısaltmalar Kitabının kullanımı, denizcilere ilanlar ve kullanımı, harita düzeltmeleri, denizde mesafe ve yön kavramı, gemi seyri ile ilgili yayınlar ve özellikleri, fenerler ve sis işaretleri, fenerlerin karakterleri ve sınıflandırılması, fener kitaplarının kullanımı, fenerlerin görünme mesafeleri, fenerlere ait kısaltmalar, sis işaretleri, şamandıralama sistemleri, sistem A ve sistem B nin tanıtımı, lateral ve kardinal işaretlerinin haritada üzerinde gösterimi.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yücel Sügen, 2008, Yeni Kaptanın Kılavuzu Kitabı, Akademi Denizcilik Yayınları
Notlar
Dijital kaynaklar, Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dünyanın şekli ve koordinat sistemini tanımlar. |
ÖÇ02 | Deniz haritalarının üzerindeki bilgileri tanımlar. |
ÖÇ03 | Farklı projeksiyon sistemleri ile çizilen deniz haritaların özelliklerini ve birbirlerinden olan farklarını tanımlar. |
ÖÇ04 | Seyir aletlerini etkin bir şekilde kullanır. |
ÖÇ05 | IALA sistem A ve B nin farklarını açıklar. |
ÖÇ06 | Deniz fenerlerinin doğru olarak tanınabilmeleri için gerekli olan bilgileri kullanır. |
ÖÇ07 | Manyetik ve cayro pusulaların çalışma prensiplerini tanımlar. |
ÖÇ08 | Kardinal ve lateral sistem şamandıralarını kullanır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalış yapılan deniz veya gölün kimyasal, fiziksel ve biyolojik özelliklerini açıklar | 1 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalış sistemlerini etkin ve güvenli bir şekilde kullanır | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Denizcilik ve gemiciliğin temel kavramlarını açıklar | 5 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Dalışta oluşabilecek acil durumları öngörür ve önlem alır. Olası acil durumda gerekli müdahaleyi yapar | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altında mesleki alet ve ekipmanları kullanır | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su altı görüntüleme cihazları kullanır ve elde ettiği görüntüleri yorumlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su altı inşaatları, akuakültür kafes sistemleri, su altı arkeolojik kazıları, boru hatları ve gemi altı sörveylerde güvenli şekilde çalışır | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su altında karşılaştığı öngörülemeyen sorunlara çözüm bulur ve sorumluluk alır | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleği ile ilgili teknolojik yenilikleri takip eder ve uygular | 1 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki bilgilerini yabancı dil kullanarak yazılı ve sözlü aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dalış teknikleri ve güvenlik kurallarına uygun şekilde dalış amirliği yapar | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Dalışla ilgili yönetmelikleri açıklar ve uygular |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seyrin tarihçesi, amacı ve çeşitleri. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Dünyanın şekli, koordinat sistemi ile ilgili temel kavramlar. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Deniz haritaları, kısaltma ve semboller. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Denizcilere ilanlar ve harita düzeltmeleri | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Harita projeksiyon sistemi, küçük alan markator haritasının çizimi. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Seyirde mesafe ve yön kavramı, seyirde kullanılan araç ve gereçler. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Seyir ile ilgili yayınlar ve özellikleri. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Fener, sis işaretleri, fenerlerin karekteri ve sınıflandırılması. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Fener kitaplarını kullanma, fenerlerin görünme mesafesi ve fenerlere ait kısaltmalar. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Sis işaretleri , sistem A ve B şamandıralarının tanıtımı. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Kardinal ve lateral şamandıraların tanıtımı | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Cayro pusula çalışma prensibi ve kullanılması. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Manyetik pusula çalışma prensibi ve kullanılması. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Manyetik pusula düzeltmesi. | Konu ile ilgili kitapların incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili kitapların ve ders notlarının incelenmesi | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |