Genel Bilgi
Kod | ZTP433 |
Ad | Küçükbaş Hayvan Çevresel Denetim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAZAN KOLUMAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Sürdürülebilir hayvancılığın temellerini öğretmek
Dersin İçeriği
sürdürülebilir hayvansal üretim için gerekli olan çevre, ekonomik ve sosyolojik yöntemler anlatılmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Bu derse ait ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
öğretim üyesi kendi notları kullanılmaktadır
Notlar
Derse ait başka kaynağa ihtiyaç duyulmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alternatif üretim sistemleri hakkında bilgiye sahiptir |
ÖÇ02 | Çiftlik hayvanların temel özelliklerini bilir |
ÖÇ03 | çevre düzenlemeyi bilir |
ÖÇ04 | Mikro çevre koşullarını denetlemeyi bilir |
ÖÇ05 | Makro çevre koşullarını denetlemeyi bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | sürdürülebilirlik nedir? | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | çevre nedir kaç tür çevre vardır? | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | hayvancılıkta sosyolojik ve ekonomik sürdürülebilirlik | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Barındırma sistemleri | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | mera koşulları | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | besleme koşulları | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | küresel ısınma | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | öğrenci sunumları-1 | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | öğrenci sunumları-2 | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | öğrenci sunumları-3 | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | öğrenci sunumları-4 | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | öğrenci sunumları-5 | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | öğrenci sunumları-6 | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | öğrenci sunumları-7 | dersle ilgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 66 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,64 | ||
AKTS | 3 AKTS |