Genel Bilgi
Kod | SYB428 |
Ad | Örgütsel Davranış |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. YELİZ ŞİRİN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, takımın, grubun ve örgütün motivasyon ve verimliliğini artırabilmek için öğrencilerin örgütsel davranış alanında yer alan teorik bilgileri edinebilmelerini sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması, tutumlar ve iş tatmini, duygu durumlar, kişilik ve değerler, algı, motivasyon teorileri, motivasyon araçları ve uygulamaları, grup davranışı, takımlar ve türleri, iletişim, liderlik, güç ve politika, çatışma ve müzakere tekniklerini içerir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Stephan Robbins, Timothy A. Judge.(2019). Örgütsel Davranış.Çevirmen: İnci Erdem Nobel Akademik Yayıncılık.
Notlar
Ders Sunumları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bireyin duygu durumlarını, kişilik türlerini ve algıyı açıklar. |
ÖÇ02 | Tutumların ne olduğunu açıklar |
ÖÇ03 | Örgütsel davranışın ne olduğunu açıklar. |
ÖÇ04 | Motivasyon teorilerini ve uygulamalarını tartışır. |
ÖÇ05 | İş tatmini ve grup dinamiklerini açıklar |
ÖÇ06 | Takım Uyumu ve türlerini açıklar. |
ÖÇ07 | Örgüt içinde iletişim türlerini tartışır. |
ÖÇ08 | Liderliği ve türlerini açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Spor yönetimi alanında yönetim, liderlik teori ve kavramları, spor organizasyonları, sorunları, politikaları ve tarihsel süreçleri hakkında bilgileri açıklar | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor yönetimi alanına ilişkin bilgi ve beceri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor tesislerine ve teknolojilerine dair yönetim süreçlerini denetler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor organizasyonlarının iç ve dış çevre denetimlerini yapar. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor kültürü, felsefesi ve örgüt kültürü ile etik değerleri yönetsel süreçlerde kullanmayı benimser. | 1 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma ortamında örgütsel amaç, hedef ve strateji belirler. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Spor branşlarının teknik taktik ve yönetsel becerileri süreçlerini planlar. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygular ve paydaşlarıyla ilişkilerini düzenler. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Spor yönetimi alanında bilgiye ulaşır ve eleştirel düşünme becerisini kullanarak analiz eder. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Genel insan anatomisi, fizyolojisi ve beslenmesi hakkında bilgileri açıklar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Kurumun yönetim fonksiyonlarını uygulayarak paydaşlarıyla ilişkilerini analiz eder/ yürütür. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Spor organizasyonu ve etkinliklerini planlar / yönetir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplumsal sorumuluk bilinciyle spor kurumlarına proje/etkinlikler düzenler/uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Örgütsel davranışın tanımının yapılması ve ilgili kavramların açıklanması | Örgütsel Davranış Bölüm 1 (2-3) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tutumlar ve İş tatmini | Örgütsel Davranış Bölüm 3 (70-97) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Duygu Durumlar | Örgütsel Davranış Bölüm 4 (98-131) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Kişilik ve Değerler | Örgütsel Davranış Bölüm 5 (132-165) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Algı | Örgütsel Davranış Bölüm 6 (166-201) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Motivasyon Teorileri | Örgütsel Davranış Bölüm 7 (202-239) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Motivasyon Araçları ve Uygulamaları | Örgütsel Davranış Bölüm 8 (240-273) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Grup Davranışı | Örgütsel Davranış Bölüm 9 (274-311 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Takımlar ve Türleri | Örgütsel Davranış Bölüm 10 (312-339) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İletişim | Örgütsel Davranış Bölüm 11 (340-373) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Liderlik | Örgütsel Davranış Bölüm 12 (374-417) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Güç ve Politika | Örgütsel Davranış Bölüm 13 (418-451) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Çatışma ve Müzakere Teknikleri | Örgütsel Davranış Bölüm 14 (452-485) | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Proje sunumları | Sunumların hazırlanması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |