Genel Bilgi
Kod | ZTP442 |
Ad | Süt İneklerinde Geçiş Dönemi Beslemesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. UĞUR SERBESTER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Geçiş dönemi beslemesinin özelliklerini öğretmek, Geçiş dönemi beslemesi ve metabolik hastalıklar arası ilişkileri öğretmek
Dersin İçeriği
Geçiş dönemi beslemesi, geçiş dönemi beslemesinin ana ve yavru verimleri üzerine etkisi
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Hayvan Besleme ve Beslenme Hastalikları (8. Baskı, Uğurer Yayınları)
Notlar
NASEM (2021). Nutrient requirements of dairy cattle. National Academy Press, USA.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Geçiş dönemini bilir |
ÖÇ02 | Geçiş döneminde uygulanması gereken besleme stratejilerini öğrenir |
ÖÇ03 | Geçiş dönemi beslemesinin maternal ve yavru verimi üzerine etkisini öğrenir |
ÖÇ04 | Metabolik hastalıklar ve geçiş dönemi besleme ilişkilerini anlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, Temel Bilim ve Temel Mühendislik Alanı ile Ziraat Mühendisliği Alanlarında yeterli kuramsal bilgilere sahip olur. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni temel alanındaki problemleri tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi, bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | 1 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni disiplinine özgü çiftlik hayvanlarını yetiştirir, çiftlik uygulamaları yapar, veri toplar, değerlendirir ve yorumlar. Çiftlik hayvanlarına özgü barınakları tasarlar, kurar, modern tasarım yöntemlerini uygular ve işletir. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hayvan yetiştiriciliği ve ıslahında istenen düzeyde verim ve kalitenin elde edilmesini olumsuz etkileyebilecek çevresel, biyolojik, teknik ve ekonomik sorunların kaynağını bulur ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilir, bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanır. | 2 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanıyla ilgili konularda bireysel tasarım yapma ve uygulama becerisine sahip olur, sorunların çözümüne yönelik olarak disiplin içi ve disiplinler arası takım çalışması yapabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının ıslahı, yeni ırklar geliştirme, seleksiyon yapma, genetik kaynakları koruma altına alma, geliştirilen çeşitlerin çoğaltma materyallerini (damızlık) üretme konularında deneyim kazanır, meslekte kullanılan standartlar hakkında bilgi edinir, bireysel çalışma becerisine sahiptir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni alanındaki yeni bilgileri elde etme, araştırma, değerlendirme, rapor yazma, danışmanlık ve bilirkişilik yapabilme, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme ve uygulayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat alma ve verme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çiftlik hayvanlarının yetiştirilmesi, beslenmesi, hayvansal biyotektonoloji vb. gibi disipline özgü konularda yaşam boyu öğrenme, bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği alanlarında etik ilkelere uygun davranır, mesleki ve etik sorumluluk ve mühendislik uygulamalarında farkındalık sahibidir. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ile ilgili uygulamalarda proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Zootekni ve Ziraat Mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında farkındalık sahibidir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kuru dönem beslemesi | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Erken kuru dönem beslemesi | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Yakın kuru dönem beslemesi | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İnek ve düvelerde geçiş dönemi besleme uygulamaları | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Geçiş döneminde insulin ve karaciğer metabolizmaları | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Geçiş dönemi fizyolojisi | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Geçiş dönemi rasyon normları | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Kuru dönem beslemesi ve laktasyon performans ilişkileri | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Kuru dönem beslemesi ve buzağı performans ilişkileri | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Geçiş dönemi ve immün sistem ilişkileri | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Geçiş dönemi beslemesi ve metabolik bozukluklar | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Enerji metabolizması hastalıkları | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mineral metabolizması hastalıkları | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Geçiş döneminin sürdürülebilirlik üzerine etkisi | İlgili kaynakların okunması ve internet taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 3 | 12 | 36 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |