UIN102 İngilizce II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UIN102
Ad İngilizce II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (16 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil İngilizce
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. ERDAL YASAVUL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. NEŞE SONÇAĞ YAZAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilerin basit bir dil kullanarak özgeçmişi ve yakın çevresi hakkında bilgi vermeleri anlık gereksinimlerini karşılayabilmeleri, bildiği, alışılmış konularda doğrudan bilgi alışverişinde bulunarak basit düzeyde iletişim kurabilmeleri, kişisel, aile, alışveriş, iş ve yakın çevre ile ilgili konularda çok sık kullanılan temel deyimleri ve cümleleri kullanabilmeleri için zemin hazırlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu ders temel düzeyde İngilizce dilbilgisi ile birlikte okuma- anlama, yazma, dinleme-anlama ve konuşma becerilerinin öğretimini içerir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Video, Websites, Youtube, Google

Notlar

Coursebook, Workbook, I Tools


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Basit bir dille öz geçmişi ve yakın çevreyi açıklar.
ÖÇ02 Kişisel, aile gibi gündelik konularda bilgi alışverişinde bulunurken uygun kelimeleri kullanır.
ÖÇ03 Basit, kısa okuma parçalarını değerlendirir.
ÖÇ04 Kişisel yaşamı, özgeçmişi gibi konuları basit kısa yazılar ile açıklar.
ÖÇ05 Sözlü iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.
ÖÇ06 Yazılı iletişimde temel dilbilgisi yapılarını kullanır.
ÖÇ07 Metindeki konu, konuyu belirten cümle, ana fikir, ve konuyu destekleyici cümleler gibi temel özellikleri açıklar.
ÖÇ08 Başarılı, bağımsız ve hızlı bir okuyucu olmak için çeşitli metinleri okuyarak gerekli bilgi, beceri ve stratejileri kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar Bilimleri temel kavramları, algoritmalar ve veri yapıları hakkında geniş bir bilgi yelpazesi kazandırır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılım geliştirme, programlama dilleri ve veritabanı yönetimi gibi temel bilgisayar konularını öğrenir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Veri bilimi, yapay zeka ve makine öğrenimi gibi ileri düzey bilgisayar alanlarını anlar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilgisayar ağları, siber güvenlik ve veritabanı tasarımı gibi konularda bilgi edinir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Algoritmaları tasarlama, uygulama ve analiz etme becerilerini geliştirir.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farklı programlama dillerini etkili bir şekilde kullanabilme yeteneği kazanır
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Veri analizi, veritabanı yönetimi ve büyük veri işleme becerilerini öğrenir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yazılım geliştirme projelerinde çalışarak pratik deneyim kazanır.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Ekip içinde işbirliği yapma ve iletişim becerilerini güçlendirir. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Teknolojik yeniliklere açık bir zihniyet kazandırır. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sürekli öğrenme ve kendini geliştirme yetkinliğini teşvik eder. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Karmaşık sorunları çözme yeteneği geliştirir. 2


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıpları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
2 Gereklilik, zorunluluk, tavsiye, rica kalıplarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Eşitlik, farklılık anlamında karşılaştırma yapılarının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Geniş zaman Wh- soruları; yetenek anlamında 'can' Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Geniş zaman kipi; soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri, Rol Oynama
6 Şimdiki zaman yapısının olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Geçmiş zaman;olumlu ve olumsuz ve soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösteri
8 Ara Sınavlar Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Gelecek zaman kiplerinin olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Gelecek zaman ile Wh- soruları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Tartışma
11 Yer bildiren zarflar Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Geçmiş zaman; düzenli düzensiz fiiler Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
13 Geçmiş zaman ; düzensiz filler, soru yapıları, zaman zarfları Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Tercih anlamlı kalıpların olumlu-olumsuz yapıda ve soru yapısında kullanımı Bir önceki hafta işlenen konu tekrar edilmedilir. Konu ile ilgili verilen ödevler yapılmalıdır. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 10:37