Genel Bilgi
Kod | ILH435 |
Ad | Din Felsefesi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Emine GÖÇER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Emine GÖÇER
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Emine GÖÇER (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dinlerin temel iddiaları hakkında rasyonel, objektif, şümullü ve tutarlı bir tarzda düşünmek.
Dersin İçeriği
Tanrının varlığının klasik ve modern delilleri ve bu delillere getirilen eleştiriler; Tanrısal sıfatların özellikleri, sıfatların kötülük ve hürriyet açısından doğurduğu problemler. Tanrı-evren ilişkisi hakkındaki çeşitli teoriler ve öte dünya hakkındaki görüşler. Ateizmin yönelttiği eleştiriler ve din-bilim-sanat ilişkisi.
Dersin Ön Koşulu
İslam Felsefesi, Felsefe Tarihi ve Kelam derslerini almış ve bu derslerden başarılı olmak.
Kaynaklar
Recep Kılıç & M. Sait Reçber (ed.), Din Felsefesi El Kitabı
Notlar
Michael L. Peterson & Raymond J. Vanarragon (ed.), Din Felsefesinde Çağdaş Tartışmalar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din ve felsefe kavramları arasındaki ortak ve farklı yönleri görür. |
ÖÇ02 | Din felsefesinin dinin felsefesi değil, din fenomeni üzerine felsefi olarak düşünmek olduğunu anlar. |
ÖÇ03 | Dinin temel iddiaları üzerine eleştirel, bütüncül ve olumlu bir yaklaşım sergiler. |
ÖÇ04 | Tanrı kavramını felsefi açıdan değerlendirir. |
ÖÇ05 | Din kavramını felsefi açıda değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Dini´´nin temel kavramları, kaynakları, esasları, değerleri ve felsefesini tanımlar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Din olgusunun, insan ve toplum yapısının oluşmasına, değişmesine ve gelişmesine etkilerini açıklar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam Tarih ve Medeniyetinin oluşum ve gelişim süreçlerini açıklar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Müslüman toplumların sosyo-kültürel, dinî, siyasî ve iktisadî yapısını tanımlar. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel dini metinleri okur, açıklar ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak doğru dini bilgiye ulaşır, elde edilen bilgiyi değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Günümüz ihtiyaçları çerçevesinde temel dinî problemleri tespit eder ve çözüm üretir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslam tarihi, kültürü, sanat ve edebiyatı alanında bilgi ve beceri kazanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel ve felsefî alanda elde edilen birikimleri ilahiyat alanına taşır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İslami ilimler tarihinde ortaya konan bilimsel birikim ve tarihi tecrübeyi tasnif eder ve sorgular. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dini değerlerin toplumda birleştirici, bütünleştirici, uzlaştırıcı rolüne uygun tutum ve davranışları destekler. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İtikat, ibadet, ahlak ve muamelât açısından İslam dinini doğru olarak açıklar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Din, bilim, sanat, felsefe ve ahlakın birbirlerini tamamlayan unsurlar olduğunu ve birlikte düşünülmesi gerektiğini ayırt eder. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnanca ve kutsallık atfedilen değerlere saygı gösterir, bir arada yaşama kültürünü destekler. | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Pratik din hizmetleri, din eğitimi ve öğretimi alanlarında görev yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din felsefesinin mahiyeti ve diğer bilimlerle ilişkisi. | Din Felsefesi 13 - 58 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Tanrı-evren İlişkisinde modeller | Din Felsefesi 59 - 82 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tanrının varlığı lehindeki deliller ve onlara yapılan itirazlar | Din Felsefesi 123 - 156 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tanrı ve Sıfatları | Din Felsefesi 83 - 122 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Kötülük Problemi | Din Felsefesi 193 - 216 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Ateizm I | Din Felsefesi 157 - 192 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Ateizm II | Din Felsefesi 157 - 192 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Arasınav | Din Felsefesi 1 - 192 sayfalar arasını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Vahiy ve Mucize | Din Felsefesi 217 - 254 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Din Dili | Din Felsefesi 255 - 288 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Dini Çeşitlilik | Din Felsefesi 289 - 318 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Ölüm ve Ölümsüzlük | Din Felsefesi 319 - 342 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Din ve Ahlak İlişkisi | Din Felsefesi 343 - 365 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Din ve Bilim İlişkisi | Din Felsefesi 367 - 390 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Din ve Sanat İlişkisi | Din Felsefesi 391 - 420 sayfalar arasını okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Dönem Sonu Sınavı | Din Felsefesi 217 - 420 sayfalar arasını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Dönem Sonu Sınavı | Din Felsefesi 217 - 420 sayfalar arasını okuma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |