SUF434 Deniz Balıkları Yetiştiriciliği

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SUF434
Ad Deniz Balıkları Yetiştiriciliği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amaci kuluçkahane yer seçimi, kuluçkahane filitre sistemleri, kuluçkahanedelerde bulunan unsurlar, Kafes sistemleri, canli yem üretimi ile ilgili genel bilgiler, çipura, levrek, dil baligi, kalkan, mercan ve sari kuyruk yetistiriciligi, büyüme performansi ölçüm kriterleri konularinin anlatilmasidir.

Dersin İçeriği

Kuluçkahane sistemleri ve kuluçkahane filtre, tank ve larva üretim sistemleri, Kafes yeri seçim ölçütleri ve kafes sistemleri, canli yem üretiminin genel özellikleri, çipura, levrek, dil baligi, kalkan, mercan ve sari kuyruk yetistiriciligi, büyüme performansi ölçme kriterleri

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

İç su balıkları yetiştiriciliği, Nazmi Tekelioğlu, Nobel yayınevi. Anadrom, katadrom ve deniz balıkları yetiştiriciliği, Nazmi Tekelioğlu, Nobel yayınevi.

Notlar

Deniz balıkları yetiştiriciliği, Devrim Memiş, İstanbul Üniversitesi Yayınları.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kuluçkahane sistemlerini tanımlar
ÖÇ02 Larva kültürü sistemlerini karşılaştırır
ÖÇ03 Canlı yem ünitesi tasarlar
ÖÇ04 Kuluçkahane elemanlarını üretim için düzenler
ÖÇ05 Üretim için uygun kafes sistemi seçer
ÖÇ06 Levrek, çupra, mercan, dil balığı, sarı kuyruk yatiştiricilik sistemlerini karakterize eder
ÖÇ07 Büyüme performansı ölçüm kriterlerini bilir
ÖÇ08 Deniz balıkları yetiştiricilik sistemlerinin genel karakteristiğini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. 5
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. 4
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. 3
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. 3
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır.
PÖÇ19 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir.
PÖÇ22 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder.
PÖÇ23 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dünyada ve Türkiye'de balık yetiştiriciliği, deniz balıkları yetiştiriciliğinin aşamaları. Kitap bölümleri ve güncel makaleler Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Kuluçkahane yeri seçim ölçütleri, larva kültürü için alternatifler. Kitap bölümleri, güncel makaleler ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Canlı yem kültürü ile ilgili temel bilgiler (Alg kültürü). Ders notları, sunumlar ve ev ödevi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Canlı yem kültürü ile ilgili temel bilgiler (zooplankton kültürü). İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Filtre sistemleri ve işlevleri. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Kuluçkahane unsurları. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Çipura ve levrek larva kültürü. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınav İnternet kaynakları, kitap bölümleri Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dil balığı kültürü. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mercan kültürü. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sarıkuyruk kültürü. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Kafes yeri seçim kriterleri. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Kafes ve toprak havuzda balık yetiştiriciliği. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Balık gelişim performans kriterleri. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Balık gelişim performans değerlendirmesi. İnternet kaynakları, kitap bölümleri Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 96
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,84
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 12.06.2024 02:59