Genel Bilgi
Kod | SUF434 |
Ad | Deniz Balıkları Yetiştiriciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. MAHMUT ALİ GÖKÇE |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amaci kuluçkahane yer seçimi, kuluçkahane filitre sistemleri, kuluçkahanedelerde bulunan unsurlar, Kafes sistemleri, canli yem üretimi ile ilgili genel bilgiler, çipura, levrek, dil baligi, kalkan, mercan ve sari kuyruk yetistiriciligi, büyüme performansi ölçüm kriterleri konularinin anlatilmasidir.
Dersin İçeriği
Kuluçkahane sistemleri ve kuluçkahane filtre, tank ve larva üretim sistemleri, Kafes yeri seçim ölçütleri ve kafes sistemleri, canli yem üretiminin genel özellikleri, çipura, levrek, dil baligi, kalkan, mercan ve sari kuyruk yetistiriciligi, büyüme performansi ölçme kriterleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
İç su balıkları yetiştiriciliği, Nazmi Tekelioğlu, Nobel yayınevi. Anadrom, katadrom ve deniz balıkları yetiştiriciliği, Nazmi Tekelioğlu, Nobel yayınevi.
Notlar
Deniz balıkları yetiştiriciliği, Devrim Memiş, İstanbul Üniversitesi Yayınları.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kuluçkahane sistemlerini tanımlar |
ÖÇ02 | Larva kültürü sistemlerini karşılaştırır |
ÖÇ03 | Canlı yem ünitesi tasarlar |
ÖÇ04 | Kuluçkahane elemanlarını üretim için düzenler |
ÖÇ05 | Üretim için uygun kafes sistemi seçer |
ÖÇ06 | Levrek, çupra, mercan, dil balığı, sarı kuyruk yatiştiricilik sistemlerini karakterize eder |
ÖÇ07 | Büyüme performansı ölçüm kriterlerini bilir |
ÖÇ08 | Deniz balıkları yetiştiricilik sistemlerinin genel karakteristiğini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 1 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | 1 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | 4 |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | 3 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | 4 |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dünyada ve Türkiye'de balık yetiştiriciliği, deniz balıkları yetiştiriciliğinin aşamaları. | Kitap bölümleri ve güncel makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Kuluçkahane yeri seçim ölçütleri, larva kültürü için alternatifler. | Kitap bölümleri, güncel makaleler ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Canlı yem kültürü ile ilgili temel bilgiler (Alg kültürü). | Ders notları, sunumlar ve ev ödevi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Canlı yem kültürü ile ilgili temel bilgiler (zooplankton kültürü). | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Filtre sistemleri ve işlevleri. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Kuluçkahane unsurları. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Çipura ve levrek larva kültürü. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Dil balığı kültürü. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Mercan kültürü. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Sarıkuyruk kültürü. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kafes yeri seçim kriterleri. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kafes ve toprak havuzda balık yetiştiriciliği. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Balık gelişim performans kriterleri. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Balık gelişim performans değerlendirmesi. | İnternet kaynakları, kitap bölümleri | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 96 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,84 | ||
AKTS | 4 AKTS |