Genel Bilgi
Kod | SUF436 |
Ad | İş Sağlığı ve Güvenliği 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SUAT DİKEL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Ülkemizdeki kurum ve kuruluşların ihtiyacı olan, iş sağlığı ve güvenliği açısından çalışma ortamlarındaki riskleri ve tehlikeleri ortadan kaldırabilecek yeterli bilgi ve beceriye sahip bireylerin yetiştirilmesine yardımcı olmak.
Dersin İçeriği
İş sağlığı ve güvenliği ile ilgili kanun ve yönetmelikler/ İş sağlığı ve güvenliği organizasyonu/ Fiziksel ve kimyasal risk etmenleri/ Risk analizi ve tehlike değerlendirme teknikleri/ Malzeme bilgi formları/ Belgelendirme
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notu, İnternet
Notlar
Ders kitapları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Görev alacağı işletmelerde İş Sağlığı ve Güvenliği Çalışmalarını gerektiği gibi yönetebilir. |
ÖÇ02 | İş Sağlığı ve Güvenliği mevzuatını güncel bilgilerle takip edebilir. |
ÖÇ03 | İş Sağlığı ve Güvenliği kanunda yer alan İş Kazası ve Meslek Hastalıkları hakkında bilgi edinir. |
ÖÇ04 | Mesleki ve etik sorumluluk anlayışı gelişir. |
ÖÇ05 | İşverenin yanı sıra işçi ve diğer çalışanların da yetki ve sorumluluklarını bilir. |
ÖÇ06 | Güvenlik Bilgi Formlarının (SDS) nasıl hazırlanacağını ve kullanılacağı hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ07 | Risk analiz teknikleri hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 3 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İş Sağlığı ve Güvenliği Konularında Ulusal Mevzuat ve Standartlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | İş Sağlığı ve Güvenliği Konularında Ulusal Mevzuat ve Standartlar 2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Güvenlik Kültürü | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | İş Sağlığı ve Güvenliği açısından ekranlı araçlarla çalışma | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İş Sağlığı ve Güvenliğinde Yeni Yaklaşımlar | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Risk Analiz Teknikleri 1 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Risk Analiz Teknikleri 2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Arasınav | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | İş Kazalarının Hukuksal Sonuçları | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Malzeme Güvenlik Bilgi Formu (MSDS) | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | İş Hijyeni | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Elektrikle Yapılan Çalışmalarda İş Güvenliği | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kişisel Koruyucu Donanım Yönetmeliği | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik 1 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | İşyerlerinde Acil Durumlar Hakkında Yönetmelik 2 | Ders Notları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Final sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final sınavı | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,40 | ||
AKTS | 2 AKTS |