Genel Bilgi
Kod | SUF438 |
Ad | Seminer |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 8. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. YASEMEN YANAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su Ürünleri alaninda özel bir konu hakkinda veri toplama, raporlama, yayinlamayi ögretmektir.
Dersin İçeriği
Seminer konusu belirleme, literatür arastirmasi, veri toplama, verilerin anallizi, bilgiyi raporlama ve sunum
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
internet araştırması
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Verilen bir konuda literatür araştırması yapar. |
ÖÇ02 | Elde ettiği bilgileri yorumlar. |
ÖÇ03 | Araştırma süresince bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. |
ÖÇ04 | Çıktılarını bir topluluk karşısında sunar. |
ÖÇ05 | Sonuç değerlendirme yapar |
ÖÇ06 | Sonuçları Raporlama Yapar ve sunar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Fen Bilimleri ve temel mühendislik dallarında temel kavram ve ilkeleri açıklar. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri le ilgili edindiği bilgilerin doğruluğunu, güvenirliğini ve güncelliğini değerlendirir | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, tasarım, planlama ve teknoloji kullanımına yönelik temel bilgileri açıklar. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili strateji, yöntem ve teknikleri ile ölçme ve değerlendirme yöntemlerini açıklar. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri ile ilgili üretim ve/veya işleme süreçlerini açıklar. | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili sorunları bilimsel yöntemler kullanarak araştırır. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Su ürünleri ile ilgili edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanarak olay ve olguları bilimsel yöntemle inceler. | 3 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde danışmanlık, denetim ve bilirkişilik gibi görevlerin gerektirdiği beceri ve yetkinliğe sahiptir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili işletmelerde karşılaşılan sorunları çözmek için bireysel veya ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili disiplinler arası çalışmalar yapar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili sürekli yenilenen bilgi ve becerileri öğrenmek için yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili bilgilerin doğruluğunu sorgular. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgilere ulaşma ve onları kullanma yetkinliğine sahiptir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgileri toplum yararına kullanır. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Toplum ve dünya gündemindeki olayları izler. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşadığı sosyal çevrenin sorunlarını ve ihtiyaçlarını dikkate alarak projeler üretir. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili edindiği bilgi ve becerileri çeşitli platformlarda toplumun bilinçlenmesi amacıyla paylaşır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanıyla ilgili kaynakları takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dili yeterli seviyede kullanır. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Su ürünleri ile ilgili bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Ekosistem, biyoçeşitlilik ve sürdürülebilir kaynak yönetimi, su ürünleri yetiştiriciliği, avlama ve işleme teknolojisi alanlarında çalışmaları yürütür. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Çevresel, teknik, teknolojik ve ekonomik yönleri dikkate alarak su ürünleri ile ilgili projeler hazırlayarak yönetir. | |
PÖÇ22 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Bilimsel, kültürel ve etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ23 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili mevzuatı bilerek ona uygun davranır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giris, bilimsel etik | Konu ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Literatur taramada kullanılan veri tabanları | Konu ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma |
3 | Konu arastirilmasi | Konu ile ilgili literatür okuma ve sunum tekniklerini araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Gösteri, Gösterip Yaptırma |
4 | Yazim teknikleri hakkinda bilgi, intihal | Konu ile ilgili literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap |
5 | Sunum teknikleri hakkinda bilgi | Konu ile ilgili kitap, kitap bölümü ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
6 | İyi bir sunum nasıl yapılır | İlgili veritabanlarından literatür tarama | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Rol Oynama |
7 | Kaynak tarama | Konu ile ilgili kitap, kitap bölümü ve literatür okuma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ara rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 1 | Konu ile ilgili Eksik literatürlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
10 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 2 | Hazırlanan literatür bilgilerinin raporlanması | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
11 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 3 | Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
12 | Sonuçlarin degerlendirilmesi 4 | Raporların belirlenen sunum tekniğine hazır hale getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
13 | Raporlama 1 | Raporların belirlenen sunum tekniğine hazır hale getirilmesi | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
14 | Raporlama 2 | Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
15 | Raporlama 3 | Ç.Ü. F.B.E yazım kurallarını okuma, yazım ve düzenleme | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sunum hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 62 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,48 | ||
AKTS | 2 AKTS |