Genel Bilgi
Kod | TBS211 |
Ad | Güneş Pilleri ve Kullanım Alanları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Muhittin ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Güneş pili nedir, Nasıl üretilir, Nerelerde kullanılır.
Dersin İçeriği
Güneş pili nedir, Güneş pili gelişimi, Güneş enerjisi, Güneş Enerjisinin ölçümü, Yarıiletkenler, Işığın soğrulması, Güneş Pili verimi, Güneş Pili Kullanım Alanları
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Güneş pilleri-Martin A. Green
Notlar
Güneş pilleri-Prof. Dr. Remzi Engin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerjinin önemini açıklar. |
ÖÇ02 | Yarıiletken fiziği alanındaki temel bilgileri açıklar. |
ÖÇ03 | Teknoloji alanındaki temel kavram ve ilkeleri açıklar. |
ÖÇ04 | Teknolojinin önemini anlatır. |
ÖÇ05 | Bilimden teknolojiye geçişi açıklar. |
ÖÇ06 | Teknolojik alet tasarlar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Güneş pilli nedir | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Güneş pillerinin tarihsel gelişimi | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Güneş enerjisi ve ölçümü | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Kristal yapıları, Miller indisleri | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Optik enerji bant aralığı | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Hollerin ve elektronların dinamiği | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Yarıiletkenlerin kovalent bağlanması | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Işığın yarıiletkenle etkileşimi | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Işığın soğrulması | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | pn eklemi | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Güneş pili parametreleri | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Güneş pillerinde verim, verim sınırlamaları, verim ölçümü | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Standart silisyum güneş pili teknolojisi | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Geliştirilmiş silisyum güneş pili teknolojisi | Öğrenci, ders kitabından ilgili bölümü çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |