Genel Bilgi
Kod | TBS218 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Muhittin ÜNAL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri ile iş dünyası hakkında farkındalık kazanmalarına yardımcı olarak gelecek hedefleriyle uyumlu bir kariyer planı yapmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Kariyer planlama ve geliştirme amacıyla öğrencinin kendini ilgi yetenek, değer ve mesleki kişilik olarak tanıması, İş gücü piyasası hakkında bilgi edinmesi. İş yaşamına girişte sahip olması gereken beceriler gibi içeriğe sahiptir. Bu içeriğe uygun olarak bilgi verilmesinin yanında çeşitli etkinlik ve test uygulamalar ile bireyin kendini tanıması ve geliştirilmesi sağlanacaktır. Farklı sektörlerden konuklarla öğrencilerin etkileşimleri sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
CBİKO Kariyer Kapısında bulunan video ve notlar
Notlar
Öztemel, K. (2019). Kariyer planlama ve geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer merkezleri faaliyetlerini tanır |
ÖÇ02 | Kariyer planı ile ilgili öz farkındalığı artar |
ÖÇ03 | Kariyer seçeneklerini keşfeder |
ÖÇ04 | Formal yazım dilini kavrar |
ÖÇ05 | Kendini ifade etme ve etkili iletişim becerilerini geliştirir |
ÖÇ06 | Profesyonel ilişki ağlarının önemini benimser |
ÖÇ07 | Kariyer sürecinde etkin kaynak kullanımının önemini keşfeder |
ÖÇ08 | Mülakatlar hakkında bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, temel bilimler ve teknikerlik bilgilerini Elektrik Üretimi, İletimi ve Dağıtımı alanında kullanır. | |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Temel elektrik ve elektronik elemanların niteliklerini uygun donanıma karar verme amacıyla karşılaştırır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında, gerekli ölçme cihaz ve yöntemlerini kullanarak arızayı belirler. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Elektrik devrelerinin bağlantılarını yaparak analizini gerçekleştirir. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Enerji çeşitlerini ve dönüşümlerini sağlayan bileşenleri proje geliştirme ve problem çözümünde kullanır. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Teknolojik gelişmeler doğrultusunda alanıyla ilgili bilgisayar programları kullanarak elektrik devrelerinin tasarım ve analizini yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Programlama dillerindeki gelişmeleri takip ederek alanındaki uygulamalara yönelik bilgisayar yazılımı geliştirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir sistemi veya süreci mikroişlemci tabanlı kontrol aygıtları ile kontrol eder. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanıyla ilgili bakım, onarım ve montaj işlemlerini gerçekleştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Edindiği teorik ve deneysel bilgiler ışığında meslek alanında sebep sonuç ilişkisini kurar. | 2 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Etkin iletişim kurarak bağımsız ve çok disiplinli takım çalışması yapar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sektörün ihtiyaç duyduğu kaliteli hizmeti sunma amacıyla mesleğiyle ilgili konularda sürekli kendini geliştirir. | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alandaki bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili biçimde kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İş güvenliği, işçi sağlığı, ilk yardım, çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Tarihi değerler saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kariyer nedir, beceri, yetenek, kariyer yönetimi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ulusal ve uluslararası değişim programları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Temel iletişim becerileri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sektör günleri - Sivil toplum kuruluşları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İnce yetenekler ve beceriler 1 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İnce yetenekler ve beceriler 2 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi, Yazılı Sınav, Sözlü Sınav, Ödev |
9 | Sektör günleri: Kamu Sektörü | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Diksiyon ve beden dili | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sektör Günleri: Özel sektör | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sektör Günleri: Akademi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sektör günleri: Girişimcilik | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ders değerlendirme ve proje detayları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi, Ödev, Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |