Genel Bilgi
Kod | TBS218 |
Ad | Kariyer Planlama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrencilerin ilgi alanları, kişisel özellikleri ve değerleri ile iş dünyası hakkında farkındalık kazanmalarına yardımcı olarak gelecek hedefleriyle uyumlu bir kariyer planı yapmalarına yardımcı olmaktır.
Dersin İçeriği
Kariyer planlama ve geliştirme amacıyla öğrencinin kendini ilgi yetenek, değer ve mesleki kişilik olarak tanıması, İş gücü piyasası hakkında bilgi edinmesi. İş yaşamına girişte sahip olması gereken beceriler gibi içeriğe sahiptir. Bu içeriğe uygun olarak bilgi verilmesinin yanında çeşitli etkinlik ve test uygulamalar ile bireyin kendini tanıması ve geliştirilmesi sağlanacaktır. Farklı sektörlerden konuklarla öğrencilerin etkileşimleri sağlanacaktır.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
CBİKO Kariyer Kapısında bulunan video ve notlar
Notlar
Öztemel, K. (2019). Kariyer planlama ve geliştirme. Ankara: Pegem Yayıncılık.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kariyer merkezleri faaliyetlerinin tanınması |
ÖÇ02 | Özfarkındalığın arttırılması |
ÖÇ03 | Kariyer seçeneklerinin keşfedilmesi |
ÖÇ04 | Kendini ifade etme ve etkili iletişim becerilerinin geliştirilmesi |
ÖÇ05 | Profesyonel ilişki ağlarının öneminin kavranması |
ÖÇ06 | Kariyer sürecinde etkin kaynak kullanımının öğrenilmesi |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 5 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Kariyer nedir, beceri, yetenek, kariyer yönetimi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Ulusal ve uluslararası değişim programları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Temel iletişim becerileri | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Sektör günleri - Sivil toplum kuruluşları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İnce yetenekler ve beceriler 1 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
7 | İnce yetenekler ve beceriler 2 | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi |
9 | Sektör günleri: Kamu Sektörü | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Diksiyon ve beden dili | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Özgeçmiş ve kapak yazısı hazırlama | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Sektör Günleri: Özel sektör | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Sektör Günleri: Akademi | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Sektör günleri: Girişimcilik | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ders değerlendirme ve proje detayları | Kaynakçada belirtilen konuyla ilgili kitaplar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |