Genel Bilgi
Kod | TBS112 |
Ad | Enerji Kaynakları ve Sürdürülebilir Çevre |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Muhittin ÜNAL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin enerji kavramını ve temel enerji birimlerini tanımalarını, enerji türlerini ve dönüşüm şekillerini, küresel enerji kaynaklarını, kalkınma rolünü, önemini, çevre ve toplum üzerindeki etkilerini anlamalarını sağlar. Ayrıca küresel ısınmayı ve çevreyi nasıl etkilediklerini anlamalarını sağlamaktır.
Dersin İçeriği
Enerji kavramı ve temel enerji birimleri, Enerji türleri enerji dönüşümleri, Küresel enerji kaynakları, Yenilenemez enerji kaynakları Yenilenebilir enerji kaynakları, Enerji kaynaklarının kalkınmadaki önemi, Sürdürülebilir bir kalkınmada enerji kaynaklarının rolü, Enerji kaynaklarının toplumsal etkileri, Enerji kaynaklarının küresel etkileri, Küresel ısınma, Çevre üzerindeki etkileri, Biyosistem üzerinde etkileri, Sürdürülebilir çevre ve yaşam.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları ve internet erişimli kitaplar ve makaleler
Notlar
Yenilenebilir Enerji kaynakları H. Hüseyin Öztürk
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Enerji kavramı ve temel enerji birimlerini anlatır |
ÖÇ02 | Enerji türlerini birbirleriyle olan ilişkisini ve özelliklerini anlatır |
ÖÇ03 | Enerji dönüşümlerini ve özelliklerini anlatır |
ÖÇ04 | Küresel enerji kaynakları ve önemini anlatır |
ÖÇ05 | Yenilenemez enerji kaynakları ve potansiyelini anlatır |
ÖÇ06 | Yenilenebilir enerji kaynaklarını ve özelliklerini anlatır |
ÖÇ07 | Enerji kaynaklarının kalkınmadaki önemini anlatır |
ÖÇ08 | Sürdürülebilir bir kalkınmada enerji kaynaklarının rolünü anlatır |
ÖÇ09 | Enerji kaynaklarının toplumsal etkileri açıklar |
ÖÇ10 | Enerji kaynaklarının küresel etkileri açıklar |
ÖÇ11 | Küresel ısınmanın iklimsel sonuçlarını anlatır |
ÖÇ12 | Enerji kaynaklarının çevresel etkilerini açıklar |
ÖÇ13 | Ekosistem ve çevresi üzerindeki etkilerini açıklar |
ÖÇ14 | Enerji kaynaklarının sürdürülebilir çevre ve yaşam üzerindeki etkilerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki kuramsal bilgileri kazanmak. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve temel mühendislik konularında alanı ile ilgili temel düzeydeki uygulamalı bilgileri kazanmak. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, analiz edebilme, kanıtlara dayalı çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalar için gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini seçebilmek ve etkin kullanabilmek. Fen ve teknoloji alanındaki bilgileri bilimsel yöntemleri kullanarak sorgular. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik resim, bilgisayar destekli çizim, simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve çeşitli yazılımları kullanarak alanı ile ilgili sistemleri ve bileşenlerini seçebilme, temel boyutlandırma hesaplarını yapabilme, mesleki plan ve projeleri çizebilme becerisini kazanmak. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisi kazanmak. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda öngörülmeyen durumlarla karşılaştığında çözüm üretebilmek, takımlarda sorumluluk alabilmek veya bireysel çalışma yapabilme becerisini kazanmak. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş güvenliği, işçi sağlığı, iş kazaları ile çevre koruma bilgisi ve kalite bilincine sahip olmak. | 5 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme bilincini kazanmak. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tarihi değerlere saygılı, sosyal sorumluluk, evrensel, toplumsal ve mesleki etik bilincine sahip olmak. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sanayi ve hizmet sektöründeki ilgili süreçleri yerinde inceleyerek uygulama becerisi kazanmak. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Enerji Kavramı Ve Temel Enerji Birimleri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Enerji Türleri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Enerji Dönüşümleri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Küresel Enerji Kaynakları | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Yenilenemez Enerji Kaynakları | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Yenilenebilir Enerji Kaynakları | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Enerji kaynaklarının kalkınmadaki önemi | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sürdürülebilir Bir Kalkınmada Enerji Kaynaklarının Rolü | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Enerji Kaynaklarının Toplumsal Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Enerji Kaynaklarının Küresel Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Küresel Isınma | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çevre Üzerindeki Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Biyosistem Üzerinde Etkileri | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Enerji kaynaklarının küresel sonuçları | Öğrenci, ders notlarına çalışır | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 102 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,08 | ||
AKTS | 4 AKTS |