ABL632 Suç ve Yetişkin Psikopatolojileri

7 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ABL632
Ad Suç ve Yetişkin Psikopatolojileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 7 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SUNAY FIRAT
Dersin Öğretim Elemanı (A Grubu) ()


Dersin Amacı / Hedefi

Ruh Sağlığı ve Hastalıkları biliminin kapsamında yer alan temel kavramlar, yaklaşımlar ve bozuklarını bilerek Adli Tıp uygulamalarına katkı sağlamak ve fiziksel, sosyal ve psikolojik/psikiyatrik yönde bütüncül ve insancıl anlayış geliştirmeye yönelik bilgi kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Ruh sağlığı ve hastalıklarına ilişkin teorik bilginin anlatım, tartışma, adli olgu tartışmaları ve mağdur /fail açısından hukuki sürecin işleyişi tartışılarak aktarımını içerir.

Dersin Ön Koşulu

Psikoloji, PDR, Sosyal Hizmetler ve Hukuk mezunu olmak

Kaynaklar

1. Öztürk, O.,(2002) Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Hekimler Yayın Birliği; Ankara. 2. Byrne P, Byrne N. (2015) Klinik Olgu Çözümleri Psikiyatri; Çev. Ed. Fırat S, Tamam L, Uğuz Ş., Akademisyen Yayınevi, Ankara. 3. Köroğlu E. 2015. DSM-5 Tanı Ölçütleri, Başvuru El Kitabı, HYB Yayıncılık. 4. Soykan Aysev A., Işık Taner Y.(2007).Çocuk Ve Ergen Ruh Sağlığı Ve Hastalıkları, Johnson & Johnson yayınevi, İstanbul.

Notlar

Güncel Makaleler


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Fail açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilme ve ruhsal hastalıkların bireylerin hukuki sorumluluğuna etkisini değerlendirir-II
ÖÇ02 Fail açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilme ve ruhsal hastalıkların bireylerin ceza sorumluluğuna etkisini değerlendirir-I
ÖÇ03 Mağdurdaki ruhsal hastalığının varlığının hukuki sürece yani failin yargılama sürecine etkisini bilir.
ÖÇ04 Fail açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilme ve ruhsal hastalıkların bireylerin hukuki sorumluluğuna etkisini değerlendirir-I
ÖÇ05 Fail açısından Ruh Sağlığı ve Hastalıklarının semptomlarını bilme ve ruhsal hastalıkların bireylerin ceza sorumluluğuna etkisini değerlendirir-II


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli bilimler alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Adli Bilimler alanı ile ilgili araştırma metodlarını uzmanlık düzeyinde kavrar. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin birey ve toplum için önemini bilir. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Adli bilimler konusunda yeni bir düşünce, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli Bilimler alanı ile ilgili bilimsel makale yazabilir.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve karmaşık düşüncelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.
PÖÇ08 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman kişiler ile alanındaki konuların tartışılmasında özgün görüşlerini savunur. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Toplumla, bilimsel camiayla ve meslektaşları ile Adli Bilimler alanına giren konularda iletişim kurabilir, bilgi aktarabilir ve alabilir. 4
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Adli bilimler ile ilgili konularda karşılaşılan toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunların çözümüne katkıda bulunur 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını farklı gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alana ilişkin olarak elde ettiği bilgileri ve araştırma yöntemlerini adli olguların ve olayların çözümünde kullanır. 5
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bilirkişilik kavramını ve Adli prosedürel yaklaşımı bilir. 4
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Olay yeri inceleme ve delil toplama prodedürlerini bilir. 2
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Suç , suçun nedenleri ve ceza kavramlarını bilir.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel adli tıp ve adli bilimler uygulamalarını tanır


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ruhsal Bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.)-I konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Ruhsal bozukluklarda Gözlem ve öykü alma, ruhsal muayene (genel görünüm, konuşma, bilişsel, düşünce, duygudurum-duygulanım, motor süreci vs.)-II konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
3 Mağdur/Fail-Görüşmeci ilişkileri ve görüşme ilkeleri konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
4 Ruhsal bozukluklarda tanı ve sınıflama (ICD-10, DSM-IV-V), Ruhsal Bozukluklarda Adli Tıp ve Hukuki Uygulama Süreci konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
5 Şizofreni Spektrumu ve Diğer Psikotik bozukluklar, olgu tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci-I konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
6 Şizofreni Spektrumu ve Diğer Psikotik bozukluklar, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci-II konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
7 Bipolar ve İlişkili Bozukluklar, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci-I konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Bipolar ve İlişkili Bozukluklar, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci-II konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
10 Zihinsel Özür, Adli Olgu Tartışması ve Hukuki Uygulama süreci konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
11 Kişilik Bozuklukları, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
12 Alkol/Madde Kullanım Bozuklukları, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
13 Yıkıcı/Dürtü Kontrolü Bozuklukları, Adli Olgu Tartışması ve hukuki/ceza ehliyeti uygulama süreci konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
14 Travma Sonrası Stres Bozukluğu, Adli Olgu Tartışması ve Hukuki Uygulama süreci konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
15 Dersin değerlendirmesi konuya ilişkin kaynakların okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 6 84
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 10 10
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 172
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,88
AKTS 7 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.06.2024 12:09