Genel Bilgi
Kod | SAİ527 |
Ad | Su Ürünleri Avcılığında Balık Davranışları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERHAN AKAMCA |
Dersin Amacı / Hedefi
Su ürünleri avcılığında kullanılan av araçlarının ve avlama yöntemlerinin sucul ortama olumsuz etkilerinin tanımlanması ve bu olumsuz etkileri en aza indirmek için yapılacak çalışmaların belirlenmesini amaçlar.
Dersin İçeriği
Av araçlarının kirletici etkileri, aşırı avcılık, bentik fauna ve floraya etkileri, hayalet balıkçılık
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları
Notlar
Balık Davranışları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Balıkların av araçlarına karşı davranışları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ02 | Su omurgasizlarının av araçlarına karşı davranışları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ03 | Yeni av aracı geliştirilmesinde bilgi ve beceri sahibi olur. |
ÖÇ04 | Genel balık davranışları konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Genel su omurgasız davranışları konusunda bilgi sahibi olur. |
ÖÇ06 | Sucul canlıların davranışları dikkate alınarak av araçlarını geliştirme becerisine sahip olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi konularında yüksek lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini özgün düşünce ve araştırma ile derinleştirir, geliştirir ve çalışma alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. Yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede uzmanlık bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışma alanıyla ilgili güncel bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanması gereken araştırma yöntemlerinde ileri düzeyde beceri kazanır. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni bir düşünce, yöntem veya tasarıyı geliştirebilir veya mevcut bir yöntem veya tasarımı farklı bir alana uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili özgün bir konuyu kavrayarak araştırır, uyarlar ve uygular, farklı düşüncelerin, yeni fikirlerin eleştirel analizini yapabilir ve değerlendirebilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su Ürünleri Avlama ve İşleme Teknolojisi alanına yenilik getiren yeni bir fikir, yöntem, tasarım ve/veya uygulama geliştirebilir ya da bilinen bir yöntemi alanına uygulayabilir. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal veya uluslararası bilimsel dergilerde makale yayınlayarak alanındaki bilgilere ve sorunların çözümüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanıyla ilgili yeni fikir ve yöntemler geliştirir ve bu süreçte yaratıcı ve eleştirel düşünme, sorun çözme ve karar verme gibi zihinsel süreçleri başarıyla kullanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışma alanındaki konuları uzman kişilerle tartışırken özgün görüşlerini savunabilir ve alanında yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurabilir ve tartışabilir. | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Avlama ve İşleme Teknolojisi alanındaki teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemelere akademik ve profesyonel bir disiplinle katkıda bulunur. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışma alanıyla ilgili sorunların çözümünde stratejik karar verme süreçlerini kullanarak işlevsel etkileşim kurar. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik konularda çözüm üretebilir ve bu değerlerin gelişimini destekler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Balık davranışlarıyla ilgili temel tanımlar | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Olta avcılığında balık davranışları, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Paraketa avcılığında balık davranışları | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Uzatma ağları avcılığında balık davranışları, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Fanyalı ağ avcılığında balık davranışları. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Dreçlerle avcılıkta su ürünlerinin davranışları ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
9 | Trol avcılığında balık davranışları, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Trol avcılığında balık davranışları. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Çevirme Ağlarıyla avcılıkta balık davranışları/ Drift Net, ödev. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Çevirme ağlarıyla avcılıkta balık davranışları/ Gırıgır avcılığ | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Sepet tuzaklarla avcılıkta balık davranışları | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Sepet tuzaklarla avcılıkta balık davranışları. | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Türe özgü balık davranışları | Ders konusu ile ilgili notların ve bilgilerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Sözlü Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,68 | ||
AKTS | 6 AKTS |