Genel Bilgi
Kod | SAİ545 |
Ad | Trol Balıkçılığı ve Seçiciliği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. GÖKHAN GÖKÇE |
Dersin Amacı / Hedefi
Trol seçiciliğini arttıran tasarımlar ve geliştirilecek tasarımlar sayesinde torba ve tüm ağın seçiciliğinin nasıl artırıla bileceğinin öğretilmesi. Ayrıca bu aktif av araçlarının seçiciliğinin ölçümünde kullanılan yöntemler ve farklı yöntemler ile toplanan verilerin mevcut yazılımlar ve paket programlar yardımı ile analizlerinin öğretilmesi.
Dersin İçeriği
Seçiciliğin önemi, trol ağlarının sınıflandırılması, ağ ve torba seçiciliği, seçiciliği ölçmede kullanılan yöntemler, farklı yöntemler (örtü torba eş donam) ile toplanan verilerin paket programlarda analizi, bir seçilik çalışmasın yürütülmesi, rapor yazımı ve seçicilik sonuçların stok tahmininde kullanımı.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
ICES Trawl Selectivty Manuel
Notlar
ICES Trawl Selectivty Manuel
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Trol ağı veya torbasında, boy veya tür seçiciliğini artırmada uygun tasarımlar, veri toplama yöntemleri ve analiz konularında bilgi ve becerilerini kullanabilme ve bunu projelendirebilme. |
ÖÇ02 | Seçicilik parametrelerini stok yönetiminde kullanabilme. |
ÖÇ03 | Sürdürülebilir bir avcılık için seçici bir av aracı tasarlayabilme. |
ÖÇ04 | Trol seçiciliğini tanımlama |
ÖÇ05 | trol seçicilik hesaplarını yapma |
ÖÇ06 | Trol seçicilik parametreleri ile av aracı ile ilişkilendieme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi konularında lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak edindiği bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlaştığı alanın ilişkili olduğu disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgiyi farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirerek yeni bilgiler oluşturur ve yorumlar | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanında karşılaştığı sorunları uygun bilimsel yöntemleri kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Su ürünleri avlama ve işleme teknolojisi alanında uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütür ve sonuçlarını değerlendirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uzmanlık alanıyla ilgili beklenen ya da öngörülmeyen sorunlara yönelik çözüm yöntemi belirler ve sorumluluk alarak çözüm üretir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanıyla ilgili kaynaklara ulaşır, bu kaynaklardan yararlanır, edindiği bilgi ve beceriyi eleştirel olarak değerlendirir ve öğrenmeyi yönlendirir. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmeye karşı olumlu tutum geliştirir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanındaki güncel bilgileri veya çalışmalarını yazılı görsel ve sözlü olarak sunabilir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel gözle irdeler, geliştirir ve gerektiğinde değiştirir | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bir yabancı dilde sözlü yazılı iletişim kurabilir. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanının gerektirdiği bilgisayar yazılımı ile iletişim teknolojilerini etkin şekilde kullanabilir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili verilerin toplanması, değerlendirilmesi, yorumlanması ve yayınlanması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir, denetler ve bu değerleri öğretir. | 3 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanıyla ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planı geliştirebilir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri kapsamında değerlendirebilir. | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme becerilerini disiplinler arası çalışmalarda uygular | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Seçiciliğin açıklanması ve önemi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Trol ağlarının sınıflandırılması | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Tasarımlar ve geliştirilmesi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Örtü torba yöntemi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Eş (ikiz) donam yöntemleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Seçicilik ızgarası | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Seçicilik eğrisi ve parametreleri | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Seçicilik eğrisi ve parametrelerin tahmini | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
10 | Örtü torba veri analizi ve grafik yorumlanması | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösterip Yaptırma |
11 | Eş (ikiz) donam veri analizi grafik yorumlanması | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Ortalama eğri (havuzlanmış veri) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Ortalama eğri (trol çekimlerinin) | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Seçiciliğin populasyona etkisi | Ders notları, makaleler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Dönem projesi sunumları | Sunum | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım, Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 28 | 28 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 154 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,16 | ||
AKTS | 6 AKTS |