HAS605 Çocuk ve Adolesan Sağlığı (Z)

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HAS605
Ad Çocuk ve Adolesan Sağlığı (Z)
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu programı tamamlayan katılımcılar; halk sağlığı bakış açısı ile çocuk ve adolesan sağlığı hakkında bilgi sahibi olacaklardır.

Dersin İçeriği

Tanımlar, çocuk sağlığının önemi, çocuğun toplum ve aile içindeki yeri ve önemi, çocukluk dönemleri, çocuk sağlığını etkileyen faktörler ile mortalite ve morbidite, çocukluk sağlığının ölçümü ve göstergeler, ÇEKÜS yaklaşımı, bağışıklama

Dersin Ön Koşulu

Halk Sağlığı Doktora Giriş-Kabul Koşulları

Kaynaklar

Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Tanır F, Demirhindi H. Eds) Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2020

Notlar

Dijital kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Ülkemizde ve Dünya’da çocuk ve adolesan sağlığının önemini anlatır, çocuğun aile ve toplum içindeki değerini, anne ve bebek arasındaki sağlıklı ilişkiyi ve önemini tarif eder, hizmet öncelemesinde çocuk sağlığının yerini tanımlar
ÖÇ02 Çocuklukta sık görülen hastalıklar, kazalar ve yaralanmaların ortaya çıkmasını sağlayan sosyal faktörleri sayar ve bu hastalıkların erken tanısını ve bu hastalıklara koruyucu hekimlik yaklaşımını tanımlar
ÖÇ03 Çocukluk dönemlerini, dönemlere göre önemli sağlık sorunlarını sıralar; bunların tanı ve erken tanısını açıklar, bu dönemlere göre beslenmenin farkını karşılaştırmalı açıklar
ÖÇ04 Çocukluk dönemlerine göre emzirme, ek gıda vb beslenme farklarını açıklar, gerekli önerileri yapar, emzirme ve meme bakım teknikleri ve doğru beslenmeyi açıklar
ÖÇ05 Çocuk sağlığı göstergelerini, çocuk sağlığını etkileyen faktörleri, başlıca bebek ve çocuk sağlığı morbidite ve mortalite nedenlerini sayar; bu verilere ulaşır, ilgili hesaplamaları yapar
ÖÇ06 Ülkemizde 1.basamak hekimliği düzeyinde çocuk sağlığı hizmet modelini, sunumunu ve yürütülen ilgili kamu/özel programları ve kullanılan form vb basılı ve/veya dijital ortamları tanımlar


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar 2
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar 1
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar 1
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar 3
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar 1


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 01.Çocuk sağlığının önemi, temel kavramlar Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
2 02.Çocukluk evreleri Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
3 03.Çocuk sağlığı düzeyinin belirlenmesi-1 (morbidite) Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
4 04.Çocuk sağlığı düzeyinin belirlenmesi-2 (mortalite) Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Soru-Cevap
5 05.Çocuk sağlığı düzeyinin belirlenmesi-3 Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 06.Çocuk sağlığında hedefler-1 Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 07.Çocuk sağlığında hedefler-2 Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 08.Adolesan sağlığı Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 09.ÇEKÜS yaklaşımı Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 10.Çocuklukta beslenme Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 11.Okul çağı Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 12.Çocukluk dönemine psiko-sosyal yaklaşım Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 13.Güncel sorunlar:Pandemi ve olağandışı durumlar Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 14.Güncel sorunlar: Dijital dünya Kaynak taraması-Ödev Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav, Ödev, Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 16 32
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 2 2
Toplam İş Yükü (Saat) 148
Toplam İş Yükü / 25 (s) 5,92
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.02.2025 01:03