Genel Bilgi
Kod | HAS543 |
Ad | Beslenme I (Z) |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 1-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HAKAN DEMİRHİNDİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin sonunda katılımcılar halk sağlığı bakış açısı ile beslenme ve beslenme bozuklukları konusunda bilgi sahibi olacaklardır
Dersin İçeriği
Beslenmenini önemi,ilgili kavramlar, sağlıklı beslenme, gıda takviyeleri, bebek, çocuk, gebe, yaşlılar ve diğer riskli gruplarda beslenme, beslenme hastalıkları, obezite, Dünya'da ve Türkiye'de beslenme durumu, besinle bulaşan hastalıklar ve besin zehirlenmeleri, genetiği değiştirilmiş organizmalar ve katkı maddeleri, diyetler ve danışmanlık, beslenmede güncel yaklaşımlar
Dersin Ön Koşulu
Halk Sağlığı Yüksek Lisans Giriş-Kabul Koşulları
Kaynaklar
Halk Sağlığı Temel Bilgiler (Tanır F, Demirhindi H. Eds) Akademisyen Kitabevi, Ankara, 2020
Notlar
Dijital kaynaklar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | 1.Beslenme ile ilgili tanımlamaları yapar |
ÖÇ02 | 2.Toplum düzeyinde beslenmenin sağlığa olan etkilerini açıklar |
ÖÇ03 | 3.Besin elementlerini sayar |
ÖÇ04 | 4.Gebe, bebek, çocuk gibi farklı gruplarda beslenmenin farklarını bilir |
ÖÇ05 | 5.Beslenme bozuklukları ile ilgili hastalıkları sayar |
ÖÇ06 | 6.Türkiye'de beslenme sorunlarını, çözüm yollarını sayar |
ÖÇ07 | 7.Obezite tanımını bilir, tanısını koyar ve çözüm önerilerini sayar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel halk sağlığı kavramlarını tanımlar, halk sağlığı konularında danışmanlık ve eğiticiliğin esaslarını sayar | 3 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Epidemiyolojik ilkeler doğrultusunda Dünya’da ve Türkiye’de sağlık düzeyini ölçüp değerlendirir, araştırma yapar, analiz edip değerlendirir, rapor ve makale hazırlayıp sunar | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık insan gücü ve finansman gibi kaynakların yönetim esaslarını sayar | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İş sağlığı ve güvenliği esasları ile meslek hastalıklarını sayar, bu konuda 1.Basamak düzeyindeki görevleri isteler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çocuk ve adolesan sağlığının esaslarını sayar, değerlendirir ve 1.Basamaktaki görevleri tanımlar | 2 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bulaşıcı hastalıklar ve zoonotik hastalıkları ve 1.Basamaktaki ilgili görevleri tanımlar, 1.Basamaktaki bağışıklama hizmetlerini planlar | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Kadın, üreme sağlığı ve aile planlaması ile ilgili hizmetleri planlar | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kronik hastalıklar ve yaşlı sağlığı ile ilgili 1.Basamak hizmet sunumunu tarif eder | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Çevre sağlığı, laboratuvar hizmetleri ile ilgili görevleri yürütür | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplum beslenmesini tanımlar ve beslenme hastalıklarını sayar | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | 01.Beslenmenin önemi, kavramlar ve tanımlar | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | 02.Sağlıklı beslenme | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | 03.Gıda takviyeleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | 04.Bebek, çocuk beslenmesi ve anne sütü | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | 05.Gebelikte beslenme | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | 06.Risk gruplarında beslenme | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | 07.Beslenme hastalıkları | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | 08.Obezite-1 | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | 09.Obezite-2 | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | 10.Dünya'da beslenme | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | 11.Besinle bulaşan hastalıklar ve besin zehirlenmeleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | 12.Genetiği değiştirilmiş organizmalar ve katkı maddeleri | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | 13.Diyetler ve danışmanlık | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | 14.Beslenmede güncel yaklaşımlar | Kaynak taraması-Ödev | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 8 | 8 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 68 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,72 | ||
AKTS | 3 AKTS |