ECS108 Mikrobiyoloji Tarihi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod ECS108
Ad Mikrobiyoloji Tarihi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Belirsiz
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Suna KIZILYILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Suna KIZILYILDIRIM (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Mikrobiyoloji tarihindeki önemli gelişmeler, mikroorganizmaların keşiflerini ve keşfeden bilim insanlar hakkında bilgi sahibi olmayı amaçlamaktadır.

Dersin İçeriği

Mikrobiyolojinin tarihçesi ve gelişimi, mikroorganizmaların klasifikasyonları ve isimlendirilmeleri, bakteriler, fungi (küf, maya, alg, protozoa, viruslar, mikroorganizmaların beslenmesi ve gelişimi, mikroorganizmaların metabolizması, bakterilerin boyanmaları ve boyama metotları, mikroorganizmaların izolasyonları ve identifikasyonları

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Foster, W. D. (2014). A history of medical bacteriology and immunology. Butterworth-Heinemann. American Society for Microbiology Publications, Significant Events in Microbiology since 1861.

Notlar

Ders sunumları ve internet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Mikrobiyoloji bilimi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ02 Önemli mikroorganizmaları açıklar.
ÖÇ03 Geçmişten günümüze insan sağlığını tehtid eden önemli patojenleri sıralar.
ÖÇ04 Mikroorganizmaların keşifleri ve onları keşfeden bilim insanlarını açıklar.
ÖÇ05 Mikrobiyoloji tarihindeki önemli gelişmeler ve olayları açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmasötik alanda yeterli bilgiye sahip olur ve edindiği bilgileri geliştirir. 1
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mevcut yasalar ve mevzuat doğrultusunda, etik sorumluluk ile mesleki bilgileri kavrar.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İlaç konusunda edindiği bilgiler ile hastaya, topluma ve sağlık personeline danışmanlık hizmeti sunar, ileri düzeydeki bilgi ve becerisini eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Eczacılık alanında tarihi ve güncel gelişmelere ulaşma, bilimsel ve kanıta dayalı verileri izleme, değerlendirme ve uygulama bilgisine sahip olur. 3
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Klinik eczacılık temelini öğrenerek, ilaç/hasta odaklı eczacılık uygulamalarının ve bireyselleşmiş farmasötik bakım hizmetinin sağlanmasına yardımcı olacak bilgi ve beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Eczacılık meslek ve eğitiminin gelişimine ait olay ve olguları araştırma, değerlendirme ve çözümlemede rol alır.
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eczacılık meslek bilgilerini, farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip geliştirir ve edinmiş olduğu bilgileri toplumun sağlık düzeyinin ve yaşam kalitesinin yükseltilmesi için kullanır.
PÖÇ08 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Temel bilimler ve temel tıp bilimlerinin kavram ve uygulamalarını ilaç ve eczacılık alanında etkili bir şekilde kullanılır, yaşam boyu öğrenme ilkesi ile bilgilerini doğru bilgi kaynakları ile günceller. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü ve yazılı olarak etkili iletişim kurar.
PÖÇ10 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Atatürk İlke ve İnkılaplarına bağlı evrensel bilgi ile donanmış, Türkçeyi doğru kullanan en az bir yabancı dil bilen eczacı olarak bilgi birikimini kullanarak mesleğini yürütür.
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Dış görünüm, tavır, tutum ve davranışları, profesyonel kimliği ile meslektaşlarına rol model ve topluma örnek olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumun sağlık düzeyinin ve kalitenin yükseltilmesine yönelik sağlık politikaları ve sağlık ekonomisi, eczane yönetimi konularında bilgi sahibi olur ve farmasötik alandaki problemleri tanımlar.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Güncel sağlık ve tedavi sorunları hakkında bilgileri kavrar, bu konularda ulusal ve uluslararası toplantılara katılır ve toplum sağlığı konusunda etkin rol oynar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Hastalıklar ile ilgili temel bilgileri edinir, tedavide kullanılan ilaçlar hakkında akılcı ilaç kullanımına uygun kararlar verir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Mikrobiyoloji alanındaki ilk gelişmeler Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Mikroskopi tarihi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Mikrobiyoloji tarihindeki önemli köşe taşları; Redi, Pasteur, Koch, vb.-1 Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Mikrobiyoloji tarihindeki önemli köşe taşları; Redi, Pasteur, Koch, vb.-2 Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Osmanlıda enfeksiyonlarla mücadele hizmetleri-1 Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Osmanlıda enfeksiyonlarla mücadele hizmetleri-2 Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Ülkemizdeki önemli mikrobiyologlar Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ders notu Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Dünyadaki önemli mikrobiyologlar Genel konu tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Ülkemizde çiçekle mücadele Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Dünyada ve ülkemizdeki ilk aşı uygulamaları Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Dünyada yaşanan önemli salgınlar Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Nobel kazanan mikrobiyologlar Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve tarihçesi-1 Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Mikroorganizmaların sınıflandırılması ve tarihçesi-2 Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel konu tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 12 2 24
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 15 1 15
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 5 5
Toplam İş Yükü (Saat) 51
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,04
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 20.02.2025 07:02