Genel Bilgi
Kod | BB079 |
Ad | Ilıman İklim Meyve Türlerinde Dinlenme Fizyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BURHANETTİN İMRAK |
Dersin Amacı / Hedefi
Dinlenme, genellikle aktif olmayan dönemi belirtmek amacıyla kullanılan genel bir tanımdır. Dinlenme, bitkilerin veya bazı organlarının geçici bir süre gelişimden alıkonulmasıdır. Nedeni içsel faktörler, çevre koşullarının elverişsizliği ve bazen de organların birbiri üzerindeki baskısıdır. Tomurcuk ve tohumlardaki dinlenme koşullarının başlangıcı genellikle, bitkilerdeki yaşlanma ile ilgilidir. Dinlenmeye etki eden faktörler ve nekanizması ve Hormonlar
Dersin İçeriği
Dinlenme, genellikle aktif olmayan dönemi belirtmek amacıyla kullanılan genel bir tanımdır. Dinlenme, bitkilerin veya bazı organlarının geçici bir süre gelişimden alıkonulmasıdır. Nedeni içsel faktörler, çevre koşullarının elverişsizliği ve bazen de organların birbiri üzerindeki baskısıdır. Tomurcuk ve tohumlardaki dinlenme koşullarının başlangıcı genellikle, bitkilerdeki yaşlanma ile ilgilidir. Dinlenmeye etki eden faktörler ve nekanizması ve Hormonlar
Dersin Ön Koşulu
ön koşul yok
Kaynaklar
online yayın ve notlar
Notlar
online yayın ve notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bitkilerde dinlenmeye, etkieden faktörlerin yönetimi |
ÖÇ02 | Dinlveenmeye etlieden hormonlar ve sentez yerleri hakkında blgisi vardır |
ÖÇ03 | soğuklama gereksinimini kavramını bilir ve hesaplamasını yapar |
ÖÇ04 | ekolojik faktörlerin yönetimini yapabilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, bahçe bitkileri alanında edinilmiş bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir ve derinleştirebilir | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileri alanı ve ilişkili disiplinler arası etkileşimi kavrar | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili kuramsal ve uygulamalı bilgileri uzmanlık alanında kullanarak ve ilgili güncel gelişmeleri, nicel ve nitel verilerle destekleyerek, farklı disiplinlerde elde edilmiş bilgi, veri ve bulgularla birleştirip yorumlayabilme, sentez yoluyla yeni bilgi ve teoriler oluşturur | 1 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak ve neden sonuç ilişkisi kurarak çözümler | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili uygulamalarda karşılaşılan öngörülemeyen karmaşık sorunların çözümü için analitik yaklaşım geliştirir, araştırma sürecini tasarlayabilir, sorumluluk alarak çözüm üretebilir ve elde edilen sonuçları değerlendirebilir ve savunur | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamda önderlik yapar | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileriyle ilgili kaynaklara ulaşma, bu kaynaklardan yararlanabilir ve kendini sürekli yeniler | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bahçe bitkileri alanında edinilmiş uzmanlık düzeyindeki bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve kendi öğrenme sürecini yönlendirebilir | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Çalışmalarını, uzmanlık alanındaki gelişmeleri ve araştırma sonuçlarını sözlü, yazılı ve görsel araçlardan yararlanarak aktarabilir | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili olarak gerektiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileriyle ilgili sorunların çözümlenmesi için bilimsel yöntemlerle veri toplayabilir, toplanan verileri toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözeterek denetler ve yorumlar | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bahçe bitkileri alanında özümlenmiş bilgileri disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir, açıklayabilir, başkalarına aktarır, varılan sonuçları eleştirel bir bakış açısıyla inceler |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dinlenmenin tanımı | Konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri |
2 | Dinlenmeye etkieden faktörler | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Bitki türve çeşitleri | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Ekoloji | Konu Anlatımın | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Tomurcuklarda Dinlenme | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Gerçek (içsel) dinlenme | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap |
7 | Zorunlu dinlenme | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Nispi dinlenme | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Soğuklama ihtiyacı nedir? | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Soğuklama Ölçüleri 1 | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | soğuklama Ölçüleri 2 | konu anlatım | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım |
13 | HORMONLAR 1 | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Hormonlar 2 | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Program kullanımı | konu anlatımı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 156 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,24 | ||
AKTS | 6 AKTS |