SD0479 Sulakalanlar ve Geleceğimiz

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0479
Ad Sulakalanlar ve Geleceğimiz
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. FATMA ÇEVİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı sulakalan ekosistemleri hakkında genel bilgi sahibi olarak, sulakalanların işlevi ve değerinin anlaşılması, antropojenik etkiler üzerinde farkındalığın arttırılması, çözüm yolları geliştirilmesi, korunması, bir birey olarak sürdürülebilir yaşamayı hedef edinmesi ve çevresindekileri bunu kazandırmasını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Geçmişten geleceğe, insan ve çevre için suyun önemi ve miktarı, Sulakalan ekosistemleri hakkında genel bilgi, bu ekosistemleri etkileyen iç ve dış faktörler, akarsulardan bataklıklara kadar sulakalanların sınıflandırılması, dünya için sulakalalanların işlev ve değerleri, sulakalanların sorunları ve çözüm yolları, Sürdürülebilirlik ve sürdürülebilirlikte sucul ekosistemler, Su ayak izi, Karbon ayak izi, ekolojik ayak izi, ülkemizin sulaklanları, ilgili mevzuatlar, korunması, restorasyonu ve yönetimi

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Anonim 2013. Sulak Alanlar. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Hassas Alanlar Dairesi Başkanlığı, Sulak Alanlar Şube Müdürlüğü Anonim 2007. Sulak Alan Yönetim Planlaması Rehberi. OSİB Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve Kuş Araştırmaları Derneği Çevik, F., 2011. Ders Notları ve power point sunu

Notlar

İnternet


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sulakalanların insanlığa sunduğu ekosistem hizmetleri hakkında bilgi sahibi olur ve farkındalık yaratır.
ÖÇ02 Sucul ekosistemlerdeki biyoçeşitliliğin yaşam için önemini kavrar.
ÖÇ03 Antropojenik etkilerin (iklim değişikliği, besin zenginleşmesi, kirleticiler, istilacılar) sulakalanlar üzerindeki etkisini kavrar.
ÖÇ04 Tüketim alışkanlıklarının çevresel etkisi hakkında bilgi sahibi olur.
ÖÇ05 Ülkemizdeki sulakalanlar ve yönetimi ile ilgili farkındalığı artar.
ÖÇ06 Çevre koruma ve sürdürülebilirlik konularına çok yönlü yaklaşımlarda bulunur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgi, İnsan ve çevre için suyun önemi ve dağılımı, Su potansiyelimiz, uygarlıklar ve su Ders notları Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Sucul ekosistemin bileşenleri Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Sulakalanlar ve sınıflandırılması, ülkemiz ve dünyadan örnekler Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Sulakalan hidrolojisi, ekolojisi, ekosistemi etkileyen kontrol edilebilen ve edilemeyen iç ve dış faktörler Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Sulakalan canlıları ve önemi Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Sulakalan işlev ve değerleri Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Sulakalanların dolaylı işlevleri ve değerleri Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Sınava hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
9 Sulakalanların kirlilik ile ilgili sorunları Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Sulakalanların diğer sorunları Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Sürdürülebilirlik ve Sürdürülebilir Kalkınma Amaçlarında sucul ekosistemler Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Su ayak izi, Karbon ayak izi, ekolojık ayak izi Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Ülkemizde sulakalanlar, Milli Parklar, Korunan Alanlar; sulakalanların korunması, restorasyonu Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
14 Sulakalanlar ile ilgili mevzuat ve sulakalanların restorasyonu Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Sulakalan yönetimi, Genel tekrar Ders notları, Daha önce anlatılan konuları tekrar etmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ödev sunumu Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.08.2024 08:39