SD0479 Wetlands and Our Future

3 ECTS - 2-0 Duration (T+A)- 0. Semester- 2 National Credit

Information

Code SD0479
Name Wetlands and Our Future
Term 2024-2025 Academic Year
Term Fall and Spring
Duration (T+A) 2-0 (T-A) (17 Week)
ECTS 3 ECTS
National Credit 2 National Credit
Teaching Language Türkçe
Level Lisans Dersi
Mode of study Yüz Yüze Öğretim
Catalog Information Coordinator Prof. Dr. FATMA ÇEVİK
Course Instructor Prof. Dr. FATMA ÇEVİK (A Group) (Ins. in Charge)


Course Goal / Objective

The aim of this course is to have general knowledge about wetland ecosystems, to understand the function and value of wetlands, to increase awareness on anthropogenic effects and develop solutions, to protect wetland, to aim sustainable living as an individual and to enable those around them to gain this.

Course Content

Importance and amount of water for human and environment from past to future, General information about wetland ecosystems, internal and external factors affecting these ecosystems, classification of wetlands from rivers to swamps, functions and values of wetlands for the world, problems and solutions of wetlands, Sustainability and aquatic ecosystems in sustainability, water footprint, carbon footprint, ecological footprint, wetlands of our country, relevant legislation, protection, restoration and management

Course Precondition

None

Resources

Anonim 2013. Sulak Alanlar. Orman ve Su İşleri Bakanlığı, Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü, Hassas Alanlar Dairesi Başkanlığı, Sulak Alanlar Şube Müdürlüğü Anonim 2007. Sulak Alan Yönetim Planlaması Rehberi. OSİB Doğa Koruma ve Milli Parklar Genel Müdürlüğü ve Kuş Araştırmaları Derneği Çevik, F., 2011. Ders Notları ve power point sunu

Notes

İnternet


Course Learning Outcomes

Order Course Learning Outcomes
LO01 To gain knowledge of the ecosystem services offered by wetlands to humanity and raises awareness.
LO02 To comprehend the importance of biodiversity in water ecosystems for life.
LO03 To understand the effects of anthropogenic effects (climate change, nutrient enrichment, pollutants, invaders) on wetlands.
LO04 To gain knowledge about the environmental impact of consumption habits.
LO05 To increase awareness of wetlands in our country and their management.
LO06 To take a multifaceted approaches to environmental protection and sustainability issues.


Week Plan

Week Topic Preparation Methods
1 General information about the course, Importance and distribution of water for human and environment, Our water potential, civilizations and water Textbook Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
2 Components of aquatic ecosystem Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri
3 Wetlands and their classification, examples from our country and the world Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
4 Wetland hydrology, wetland ecology, Internal and external factors that controllable and uncontrollable affect the ecosystem of wetland. Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
5 Wetland creatures and their importance Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
6 Functions and values of Wetland Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
7 Indirect functions and values of wetlands Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
8 Mid-Term Exam Studying on mid-term exam Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
9 Wetland problems related pollution Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
10 Other problems of wetlands Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
11 Sustainability and aquatic ecosystems in Sustainable Development Goals Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
12 Water footprint, Carbon footprint, ecological footprint Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
13 Wetlands, National Parks, Protected Areas in our country; conservation and restoration of wetlands Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası
14 Legislation on wetlands and restoration of wetlands Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
15 Wetland management; General repetation Textbook, study on power point presentatoins before lecture Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası
16 Term Exams Homework Presentation Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Term Exams Studying on final exam Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Student Workload - ECTS

Works Number Time (Hour) Workload (Hour)
Course Related Works
Class Time (Exam weeks are excluded) 14 2 28
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) 14 2 28
Assesment Related Works
Homeworks, Projects, Others 0 0 0
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) 1 8 8
Final Exam 1 16 16
Total Workload (Hour) 80
Total Workload / 25 (h) 3,20
ECTS 3 ECTS

Update Time: 21.08.2024 08:39