Genel Bilgi
Kod | SD0559 |
Ad | ETKİLİ KONUŞMA EĞİTİMİ II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Melek ÇUBUKCU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye güzel ve etkili konuşma becerisi kazandırarak öğrencinin iletişim ve ikna yeteneğini geliştirmek, mesleki başarısını arttırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini ; güzel, doğru ve etkili konuşma yöntem ve uygulamaları; retorik, fonetik, anlambilim ana başlıklarından hareketle; ses, solunum, sözcük, anlatım, metin okuma, jest, mimik, bireysel ve kitlesel iletişim, topluluk karşısında etkili konuşma, sunum yapabilme konuları oluşturur.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
ARIKAN Yılmaz, Uygulamalı Tiyatro Eğitimi, Pozitif Yayınevi, İstanbul, 2007. ÇİÇEK İrfan, Diksiyon-Doğru, Güzel ve Etkili Konuşma, (Proje), Kitapdostu Yayınları, İstanbul, 2009. GÜRZAP Can, Konuşan İnsan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2004. KAPLAN Mehmet, Diksiyon–10 Derste Güzel Konuşma Sanatı, Çanakkale Kitaplığı Akademi Yayınları, Çanakkale, 2010. NUTKU Özdemir, Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2002. NUTKU Özdemir, Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2003. ŞENBAY Nüzhet, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. ŞENBAY Nüzhet, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, MEB, İstanbul, 1991. TAŞER Suat, Konuşma Eğitimi, Pegasus Yayınları, İstanbul, 2009. VURAL Birol, Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2005. YAMAN Ertuğrul, Diksiyon I-II, YA-PA Yayınları, Ankara, 2001.
Notlar
ARIKAN Yılmaz, Uygulamalı Tiyatro Eğitimi, Pozitif Yayınevi, İstanbul, 2007. ÇİÇEK İrfan, Diksiyon-Doğru, Güzel ve Etkili Konuşma, (Proje), Kitapdostu Yayınları, İstanbul, 2009. GÜRZAP Can, Konuşan İnsan, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 2004. KAPLAN Mehmet, Diksiyon–10 Derste Güzel Konuşma Sanatı, Çanakkale Kitaplığı Akademi Yayınları, Çanakkale, 2010. NUTKU Özdemir, Sahne Bilgisi, Kabalcı Yayınevi, İstanbul, 2002. NUTKU Özdemir, Yeni Başlayanlar İçin Oyuncunun Çalışması, Alkım Yayınevi, İstanbul, 2003. ŞENBAY Nüzhet, Söz ve Diksiyon Sanatı, Yapı Kredi Yayınları, İstanbul, 1993. ŞENBAY Nüzhet, Alıştırmalı Diksiyon Sanatı, MEB, İstanbul, 1991. TAŞER Suat, Konuşma Eğitimi, Pegasus Yayınları, İstanbul, 2009. VURAL Birol, Doğru ve Güzel Konuşma, Hayat Yayıncılık, İstanbul, 2005. YAMAN Ertuğrul, Diksiyon I-II, YA-PA Yayınları, Ankara, 2001.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Konuşmanın hem mekaniğini hem de ifadeye dair unsurlarını yakından tanır. |
ÖÇ02 | Ses, nefes ve beden dilini kontrol etme yöntemlerini öğrenir. |
ÖÇ03 | Konuşma ve ifade kusurlarının giderilmesine yönelik etkili alıştırma teknikleri edinir. |
ÖÇ04 | Standart Türkçenin genel konuşma kurallarını, dilimizi oluşturan seslerin “fonetik adreslerini” ve doğru boğumlama tekniklerini öğrenir. |
ÖÇ05 | Etkili konuşma kadar etkili dinlemenin de iletişimin temel aracı olduğunu kavrar. |
ÖÇ06 | Alıştırma ve ödevler üzerinde çalışarak bir metni değerlendirme, bir konu hakkında uzun soluklu konuşmalar yapma ve topluluk karşısında konuşma becerilerini geliştirir. |
ÖÇ07 | Etkili konuşma öğelerine hakim olur. |
ÖÇ08 | Doğru nefes alma tekniklerini uygular. |
ÖÇ09 | Kurallarına uygun, akıcı ve anlaşılır konuşma becerisi kazanır. |
ÖÇ10 | Ses bilimi açısından tüm sesleri doğru ve güzel bir biçimde seslendirme becerisi kazanır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Anlatıma hazırlık: Doğallık, Üslup | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Anlatıma hazırlık: Doğallık, Üslup II | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
3 | Anlatıma hazırlık: Açıklık, Kuvvet | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ııı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Tartışma |
4 | Anlatıma hazırlık: Açıklık, Kuvvet II | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıv | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Anlatıma hazırlık: İmge, İncelik | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak v | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
6 | Anlatıma hazırlık: İmge, İncelik II | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak vı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Anlatıma hazırlık: Duygunluk, Hareket | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak vıı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
9 | Anlatıma hazırlık: Duygunluk, Hareket II | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak vııı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Anlatıma Hazırlık: Taklit | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıx | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap |
11 | Anlatıma Hazırlık: Taklit II | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak x | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösteri |
12 | Anlatım Alıştırmaları | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak xı | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
13 | Anlatım Alıştırmaları II | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak xıı | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma |
14 | Sözsüz İletişim : Jest ve Mimikler | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak xııı | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Sözsüz İletişim : Jest ve Mimikler II | Çeşitli kaynaklardan araştırma yapmak, konuyla ilgili uygulama yapmak ıvx | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık ıı | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 12 | 7 | 84 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 0 | 0 | 0 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |