Genel Bilgi
Kod | SD0620 |
Ad | Yaşlanma Biyolojisi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Esin Gülnaz CANLI (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Yaşlanma sonucu meydana gelen temel moleküler ve hücresel değişimler hakkında bilgilerin verilmesi amaçlanmıştır. Ayrıca yaşlanmayı geciktirmek için neler yapılabileceği anlatılacaktır.
Dersin İçeriği
Yaşlanmanın moleküler mekanizması, süreçleri, nedenleri ve yaşlanmayla meydana gelen morfolojik ve fizyolojik değişimler
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
İlgili Bilimsel Makaleler
Notlar
Diğer
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Canlıların yaşlanmasının sebeplerini açıklar. |
ÖÇ02 | DNA hasar teorisini anlatır. |
ÖÇ03 | Serbest radikal/oksidasyon teorisini açıklar. |
ÖÇ04 | Mitokondrial DNA teorisini anlatır. |
ÖÇ05 | Yaşlanma ve kanser ilişkisini açıklar. |
ÖÇ06 | Telomer telomeraz mekanizmasını anlatır. |
ÖÇ07 | Uyku ve yaşlanma arasındaki bağı açıklar. |
ÖÇ08 | Lipid peroksidasyonunu anlatır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Yaşlanma nedir? | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Canlılar neden yaşlanır? | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Yaşlanmanın moleküller temelleri | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | DNA hasar teorisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Serbest radikal/oksidasyon teorisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
6 | Mitokondrial DNA teorisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Telomer teorisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konu ile ilgili ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Somatik hücre teorisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İmmunoloji ve endokrin teori | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Kalori kısıtlaması teorisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Yaşlanma ve kanser ilişkisi | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Yaşlanma ve antioksidanlar | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Lipit Peroksidasyonu | Konuyla ilgili kitap ve makale incelenmesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Melatonin Eksikliği | Konuyla ilgili kitap ve makale incelemesi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konu ile ilgili ders notlarının okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |