Genel Bilgi
Kod | SD0590 |
Ad | Özel gereksinimli çocukların bakımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Özel gereksinimli çocuklara karşı farkındalık kazanma
Dersin İçeriği
Özel gereksinimli çocukların (otizm, zihinsel engelli, bedensel engelli, görme engelli, işitme engelli bireyler) tanılanması,
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notlar
Google scholar, pubmed
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarını belirler |
ÖÇ02 | Özel gereksinimli çocukları tanımlar. |
ÖÇ03 | Zihinsel engelli olan çocukların farkında olur |
ÖÇ04 | Bedensel engelli olan çocukların farkında olur |
ÖÇ05 | Otizmli çocukların farkında olur |
ÖÇ06 | Görme engelli olan çocukların farkında olur |
ÖÇ07 | İşitme engelli olan çocukların farkında olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amacı hakkında konuşma, Özel gereksinimli çocuklar ile ilgili genel tanımlar | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Özel gereksinimli çocuklar | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Özel gereksinimli çocukların hakları, tarihte yeri | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Otizmli çocuklar ve bakım | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Zihinsel engelli çocuklar ve bakım | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Görme engelli çocuklar ve bakım | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Fiziksel engelli çocuklar ve bakım | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | sınav öncesi çalışma | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | işitme engelli çocuklar ve bakım | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuk ve bakımı | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Dil ve Konuşma Güçlüğü olan çocuk ve bakımı | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Kronik Hastalığı olan çocuk ve bakımı | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Kronik Hastalığı olan çocuk ve bakımı-2 | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Özel gereksinimi olan çocuklarda eğitim | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Özel gereksinimi olan çocuklarda eğitim-2 | yoktur | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi çalışma | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav öncesi hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 1 | 5 | 5 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 1 | 1 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 81 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,24 | ||
AKTS | 3 AKTS |