SD0590 Özel gereksinimli çocukların bakımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0590
Ad Özel gereksinimli çocukların bakımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Özel gereksinimli çocuklara karşı farkındalık kazanma

Dersin İçeriği

Özel gereksinimli çocukların (otizm, zihinsel engelli, bedensel engelli, görme engelli, işitme engelli bireyler) tanılanması,

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ISBN: 978-625-8430-10-3

Notlar

Google scholar, pubmed


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Özel gereksinimli çocukların ihtiyaçlarını belirler
ÖÇ02 Özel gereksinimli çocukları tanımlar.
ÖÇ03 Zihinsel engelli olan çocukların farkında olur
ÖÇ04 Bedensel engelli olan çocukların farkında olur
ÖÇ05 Otizmli çocukların farkında olur
ÖÇ06 Görme engelli olan çocukların farkında olur
ÖÇ07 İşitme engelli olan çocukların farkında olur


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, amacı hakkında konuşma, Özel gereksinimli çocuklar ile ilgili genel tanımlar yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Özel gereksinimli çocuklar yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Özel gereksinimli çocukların hakları, tarihte yeri yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Otizmli çocuklar ve bakım yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Zihinsel engelli çocuklar ve bakım yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Görme engelli çocuklar ve bakım yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 Fiziksel engelli çocuklar ve bakım yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınav öncesi çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 işitme engelli çocuklar ve bakım yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Dikkat Eksikliği ve Hiperaktivite Bozukluğu (DEHB) olan çocuk ve bakımı yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
11 Dil ve Konuşma Güçlüğü olan çocuk ve bakımı yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
12 Kronik Hastalığı olan çocuk ve bakımı yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Kronik Hastalığı olan çocuk ve bakımı-2 yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Özel gereksinimi olan çocuklarda eğitim yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Özel gereksinimi olan çocuklarda eğitim-2 yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav öncesi çalışma Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav öncesi hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Performans Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 81
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,24
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 23.08.2024 09:09