Information
Code | SD0590 |
Name | Care of children with special needs |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Üniversite Dersi |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK |
Course Goal / Objective
Raising awareness about children with special needs
Course Content
Identification of children with special needs (autism, mentally disabled, physically disabled, visually impaired, hearing impaired individuals),
Course Precondition
Resources
Pediatri Hemşireliği. Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (Edts). 3. Baskı. 17. Bölüm. Adana: Akademisyen Tıp Kitabevi. 2021. ISBN: 978-625-8430-10-3
Notes
Google scholar, pubmed
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Identify the needs of children with special needs |
LO02 | Defines children with special needs. |
LO03 | Be aware of children with mental retardation |
LO04 | Be aware of children with physical disabilities |
LO05 | Be aware of children with autism |
LO06 | Be aware of visually impaired children |
LO07 | Be aware of hearing impaired children |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | Introduction of the course, talking about its purpose, General definitions about children with special needs | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Children with special needs | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Rights of children with special needs, their place in history | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Children with autism and care | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Mentally disabled children and care | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Visually impaired children and care | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Physically handicapped children and care | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Mid-Term Exam | pre-exam study | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Deaf children and care | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Children with Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) and their care | none | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
11 | Children with Speech and Language Disabilities and their care | none | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
12 | Children with Chronic Disease and their care | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
13 | Children with Chronic Disease and their care-2 | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Education for children with special needs | none | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Education for children with special needs-2 | none | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
16 | Term Exams | pre-exam study | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
17 | Term Exams | pre-exam preparation | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 14 | 5 | 70 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 1 | 5 | 5 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 1 | 1 | 1 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 2 | 2 |
Final Exam | 1 | 3 | 3 |
Total Workload (Hour) | 81 | ||
Total Workload / 25 (h) | 3,24 | ||
ECTS | 3 ECTS |