Genel Bilgi
Kod | SD0617 |
Ad | Sucul Omurgalılar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. CANAN TÜRELİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. CANAN TÜRELİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
sucul omurgalı canlılar hakkında temel bilgileri kazanmak
Dersin İçeriği
Kordalıların genel özellikleri, sucul ortamda yaşayan Aves (kuşlar), Reptilia (sürüngenler) ve Mammalia (memeliler)’lerin genel özellikleri, biyolojileri ve sınıflandırılmaları.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
1- Powerpoint şeklinde hazırlanmış Ders notu 2-Kuru, M. 1987. Omurgalı Hayvanlar. Atatürk Üniversitesi Basımevi-Erzurum 3- Demirsoy, A. 1992. Yaşamın temel Kuralları, Omurgalılar/Amniyota (sürüngenler, kuşlar ve memeliler), Cilt-III/kısım-II, hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara.
Notlar
Demirsoy,A. 1988. yaşamın Temel Kuralları, Omurgalılar/Anamniyota, Cilt-III/kısım-I, Hacettepe Üniversitesi Yayınları, Ankara
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirleyebilme, kaynak araştırması yapabilme, bilgiye ulaşabilme ve veri tabanlarını kullanabilme. |
ÖÇ02 | Yaşam boyu öğrenme tutumu geliştirebilme ve elde edilen bilgileri toplum yararına kullanabilme. |
ÖÇ03 | Su ürünleri ile ilgili toplumsal bilinç oluşturabilme ve sucul kaynakların sürdürülebilir kullanımını sağlayacak becerilere sahip olabilme. |
ÖÇ04 | Su ürünleri alanında toplumsal, çevresel ve mesleki etik değerlere ve mevzuata uygun hareket etme. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Kordalıların genel özellikleri ve alt sistematik gruplar | Powerpoint sunu 1. hafta | |
2 | Vertebrata (omurgalılar) nın genel özellikleri | Powerpoint sunu 2. hafta | |
3 | Sınıf: Amphibia İki yaşamlıların karakteristik özellikleri | Powerpoint sunu 3. hafta | |
4 | Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin karakteristik özellikleri | Powerpoint sunu 4. hafta | |
5 | Sınıf: Reptilia-Sürüngenlerin sınıflandırılması | Powerpoint sunu 5. hafta | |
6 | Takım: Chelonia (testudines) kaplumbağalar | Powerpoint sunu 6. hafta | |
7 | Tatlısu ve Deniz kaplumbağalarının sınıflandırılması | Powerpoint sunu 7. hafta | |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | |
9 | Deniz kaplumbağalarının sahillerimizde yuvalama alanları ve koruma | Powerpoint sunu 8. hafta | |
10 | Takım: Crocodylia-Timsahlar ve Sınıf:Aves (kuşlar) in karakteristik özelilkleri | Powerpoint sunu 9. hafta | |
11 | Kuşlarda davranış ve göç | Powerpoint sunu 10. hafta | |
12 | Sucul kuşların sınıflandırılması | Powerpoint sunu 11. hafta | |
13 | Sınıf: Mammalia (memeliler) nın karakteristik özellikleri | Powerpoint sunu 12. hafta | |
14 | Deniz memelilerinin sınıflandırılması | Powerpoint sunu 13. hafta | |
15 | Deniz memelileri II | Powerpoint sunu 14. hafta | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 4 | 24 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |