Genel Bilgi
Kod | SD0643 |
Ad | European Union |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HARUN ARIKAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. HARUN ARIKAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı Avrupa entegrasyon sürecinin tarihsel arka planınındaki dinamikleri incelemek ve Avrupa Birliğinde kuruluşundan günümüze kadar yaşanan değişimleri analiz etmektir. Bu çerçevede ABnin kurumları, karar alma mekanizmaları ve üye ülkelerin Avrupa entegrasyon sürecine yaklaşımları teorik ve uygulamalı çerçevede incelenecektir.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriği Avrupa Birliğinin kuruluşundan günümüze yaşadığı dönüşümleri ve Birlik içerisinde karar alma süreçlerini analiz etmektedir
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Ön koşul yoktur
Notlar
European Union ( Helen Wallece)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Avrupa entegrasyon sürecinin dinamik yapısını analiz eder. |
ÖÇ02 | Öğrencilere Avrupa Birliği konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır. |
ÖÇ03 | Öğrencilere AB karar alma mekanizması ve ortak politikalar konusunda analiz yapabilme becerisini kazandırır. |
ÖÇ04 | Öğrencilere Avrupa entegrasyon sürecindeki gelişmeleri teorik ve kavramsal açılardan yorumlama yeteneğini kazandırır. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Avrupa entegrasyon teorileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tarihsel bir perspektif içinde Avrupa entegrasyonu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Avrupa entegrasyonu için yasal çerçeve: Roma Antlaşması | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Messina Anlaşması'ndan Avrupa Tek Senedi'ne Avrupa entegrasyon tarihi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Maastricht Antlaşması'nın Avrupa entegrasyonuna etkileri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | 2009 Lizbon Anlaşması'ndan günümüze Avrupa entegrasyonu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | AB kurumları: Avrupa Konseyi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | AB kurumları: AB Bakanlar Konseyi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
10 | AB kurumları: Avrupa Parlamentosu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
11 | AB kurumları: Avrupa Komisyonu | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
12 | AB Ortak Politikaları: AB Ortak Tarım Politikası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
13 | AB Ortak Politikaları: AB Parasal Birliği | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
14 | AB Ortak Politikaları: AB Genişleme Politikası | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
15 | AB Ortak Politikaları: Ortak Dışişleri ve Güvenlik Politikası | Kaynak okuma odev hazirlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |