Genel Bilgi
Kod | SD0325 |
Ad | Toplumsal Cinsiyet ve Yaratıcı Drama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, tüm öğrencilere açık olmakla birlikte öğrencileri, toplumsal cinsiyet çalışmaları alanındaki temel kavramların başlangıç düzeyinde atölye çalışmalarıyla verilmesini sağlamaktadır. Ayrıca kadın ve erkeğin günümüzde toplum içerisindeki sosyo-kültürel konumu irdelenerek eşitlik, adalet ve haklar açısından farkındalık oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, tüm öğrencilerde toplumsal cinsiyet eşitsizliğine farkındalık oluşturmak, toplumsal cinsiyet eşitliğini geliştirmek ve bunları yaparken yaratıcı drama yöntemini kullanmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda ders, toplumsal cinsiyet kavramı, günümüz ailesine ilişkin önemli sorunlar, eş arama, cinsiyetler arası ilişkiler, boşanma, aile içi şiddet, kadınlar ve erkeklerin gündelik hayatlarında var olan çeşitli eşitsizlikler, kırsal yaşam ve kentsel yaşam alanlarıyla ilgili atölye çalışmaları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
AÖF ders notları
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarını ayırt eder |
ÖÇ02 | Cinsiyet rollerinin toplumsal yapı içinde nasıl öğrenildiğini açıklar |
ÖÇ03 | Cinsiyet rollerinin aktarımı ile ataerkillik arasında neden sonuç ilişkisi kurar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | toplumsal cinsiyet | kavramlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | toplumsal cinsiyet | kavramlar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | yaratıcı drama | temel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | yaratıcı drama | temel bilgiler | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Toplumsal cinsiyet ve şiddet | konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
6 | toplumsal cinsiyet ve şiddet | konunun araştırılması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık | doğaçlama yazma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Toplumsalcinsiyete dayalıayrımcılık | doğaçlama yazma | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | Atasözlerinde cinsiyet algısı | atasözü araştırma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | atasözlerinde cinsiyet algısı | atasözü araştırma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri |
12 | Doğaçlama | doğaçlama-rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Gösteri |
13 | doğaçlama | doğaçlama-rol oynama | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Gösteri |
14 | Plan hazırlama ve sunma | plan inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | plan hazırlama ve sunma | plan inceleme | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,76 | ||
AKTS | 3 AKTS |