Genel Bilgi
Kod | SD0325 |
Ad | Toplumsal Cinsiyet ve Yaratıcı Drama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders, tüm öğrencilere açık olmakla birlikte öğrencileri, toplumsal cinsiyet çalışmaları alanındaki temel kavramların başlangıç düzeyinde atölye çalışmalarıyla verilmesini sağlamaktadır. Ayrıca kadın ve erkeğin günümüzde toplum içerisindeki sosyo-kültürel konumu irdelenerek eşitlik, adalet ve haklar açısından farkındalık oluşturmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders, tüm öğrencilerde toplumsal cinsiyet eşitsizliğine farkındalık oluşturmak, toplumsal cinsiyet eşitliğini geliştirmek ve bunları yaparken yaratıcı drama yöntemini kullanmayı amaçlamaktadır. Bu kapsamda ders, toplumsal cinsiyet kavramı, günümüz ailesine ilişkin önemli sorunlar, eş arama, cinsiyetler arası ilişkiler, boşanma, aile içi şiddet, kadınlar ve erkeklerin gündelik hayatlarında var olan çeşitli eşitsizlikler, kırsal yaşam ve kentsel yaşam alanlarıyla ilgili atölye çalışmaları içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
AÖF ders notları
Notlar
-
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Cinsiyet ve toplumsal cinsiyet kavramlarını ayırt eder |
ÖÇ02 | Cinsiyet rollerinin toplumsal yapı içinde nasıl öğrenildiğini açıklar |
ÖÇ03 | Cinsiyet rollerinin aktarımı ile ataerkillik arasında neden sonuç ilişkisi kurar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | toplumsal cinsiyet | kavramlar | |
2 | toplumsal cinsiyet | kavramlar | |
3 | yaratıcı drama | temel bilgiler | |
4 | yaratıcı drama | temel bilgiler | |
5 | Toplumsal cinsiyet ve şiddet | konunun araştırılması | |
6 | toplumsal cinsiyet ve şiddet | konunun araştırılması | |
7 | toplumsal cinsiyete dayalı ayrımcılık | doğaçlama yazma | |
8 | Ara Sınavlar | ||
9 | Toplumsalcinsiyete dayalıayrımcılık | doğaçlama yazma | |
10 | Atasözlerinde cinsiyet algısı | atasözü araştırma | |
11 | atasözlerinde cinsiyet algısı | atasözü araştırma | |
12 | Doğaçlama | doğaçlama-rol oynama | |
13 | doğaçlama | doğaçlama-rol oynama | |
14 | Plan hazırlama ve sunma | plan inceleme | |
15 | plan hazırlama ve sunma | plan inceleme | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 15 | 1 | 15 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 6 | 6 | 36 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 4 | 4 | 16 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 69 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,76 | ||
AKTS | 3 AKTS |