Information
Code | SD0325 |
Name | gender and creative drama |
Term | 2024-2025 Academic Year |
Duration (T+A) | 2-0 (T-A) (17 Week) |
ECTS | 3 ECTS |
National Credit | 2 National Credit |
Teaching Language | Türkçe |
Level | Lisans Dersi |
Mode of study | Yüz Yüze Öğretim |
Catalog Information Coordinator | Öğr. Gör. MÜNİRE AKGÜL |
Course Goal / Objective
This course is open to all students and provides students with the introduction of basic concepts in gender studies through introductory workshops. In addition, by examining the socio-cultural position of women and men in society today, it creates awareness in terms of equality, justice and rights.
Course Content
This course aims to raise awareness of gender inequality in all students, to develop gender equality and to use the creative drama method while doing these. In this context, the course includes workshops on the concept of gender, important problems related to today's family, searching for a spouse, relations between genders, divorce, domestic violence, various inequalities in the daily lives of women and men, rural life and urban living areas.
Course Precondition
Resources
AÖF lecture notes
Notes
-
Course Learning Outcomes
Order | Course Learning Outcomes |
---|---|
LO01 | Distinguish between gender and gender concepts |
LO02 | Explain how gender roles are learned in the social structure |
LO03 | Establishes a cause-effect relationship between the transfer of gender roles and patriarchy |
Week Plan
Week | Topic | Preparation | Methods |
---|---|---|---|
1 | gender | concepts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | gender | concepts | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Creative drama | basic knowledge | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | creative drama | basic knowledge | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | gender and violence | researching the subject | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama |
6 | gender and violence | researching the subject | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
7 | gender-based discrimination | impromptu writing | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması |
8 | Mid-Term Exam | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
9 | Gender based discrimination | impromptu writing | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması |
10 | Gender perception in proverbs | proverb research | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Rol Oynama, Grup Çalışması |
11 | gender perception in proverbs | proverb research | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama, Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri |
12 | Improvisation | Impromptu role playing | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Rol Oynama, Bireysel Çalışma, Gösteri |
13 | improvisation | Impromptu role playing | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Gösteri |
14 | Prepare and present a plan | Plan review | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Grup Çalışması |
15 | prepare and present a plan | plan review | Öğretim Yöntemleri: Rol Oynama, Grup Çalışması, Gösteri, Tartışma |
16 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
|
17 | Term Exams | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Student Workload - ECTS
Works | Number | Time (Hour) | Workload (Hour) |
---|---|---|---|
Course Related Works | |||
Class Time (Exam weeks are excluded) | 15 | 1 | 15 |
Out of Class Study (Preliminary Work, Practice) | 6 | 6 | 36 |
Assesment Related Works | |||
Homeworks, Projects, Others | 4 | 4 | 16 |
Mid-term Exams (Written, Oral, etc.) | 1 | 1 | 1 |
Final Exam | 1 | 1 | 1 |
Total Workload (Hour) | 69 | ||
Total Workload / 25 (h) | 2,76 | ||
ECTS | 3 ECTS |