Genel Bilgi
Kod | SD0466 |
Ad | Su ve su ürünlerinde mikrobiyolojik analiz yöntemleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. ESMERAY KÜLEY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Su ve su ürünleri mikrobiyolojisi, patojen bakteriler, bozucu bakteriler, küf ve mayalar hakkında bilgi edinir. Su ve su ürünleri güvenliğini etkileyen faktörler, su ve su ürünleri güvenliği indikatörleri, mikrobiyolojik kriterler, mikrobiyolojik örnekleme, okuma-raporlama ve mikrobiyolojik metotlar hakkında bilgi edinir. toplam canlı sayımı, toplam Enterobactericeae sayımı, toplam koliform sayımı, toplam fekal koliform sayımı, toplam fekal streptokok sayımı Staphylococcus aureus aranması, E. coli tayini, Listeria monocytogenes aranması, Salmonella spp. tayini ile ilgili bilgi verilmektedir
Dersin İçeriği
Su ve su ürünleri mikrobiyolojisi, patojen bakteriler, bozucu bakteriler, küf ve mayalar, su ve su ürünleri güvenliğini etkileyen faktörler, su ve su ürünleri güvenliği indikatörleri, mikrobiyolojik kriterler, mikrobiyolojik örnekleme, örneğin analize alımı, dilusyonların hazırlanması, besiyerine ekim, sayım-raporlama, mikrobiyolojik metotlar, kalitatif metotlar, kantitatif metotlar, klasik metotlar, hızlı metotlar, DNA veya antijen/Antikor reaksiyonuna bağlı immunolojik metotlar, toplam canlı sayımı, toplam Enterobactericeae sayımı, toplam koliform sayımı, toplam fekal koliform sayımı, toplam fekal streptokok sayımı Staphylococcus aureus aranması, E. coli tayini, Listeria monocytogenes aranması, Salmonella spp. tayini
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Su ve su ürünlerinde mikrobiyolojik analiz yöntemleri ders notu
Notlar
Ders ile ilgili makaleler
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Su ve su ürünleri mikrobiyolojisini açıklar |
ÖÇ02 | Patojen bakterileri, bozucu bakterileri, küf ve mayaları listeler |
ÖÇ03 | Su ve su ürünleri güvenliğini etkileyen faktörleri açıklar |
ÖÇ04 | Su ve su ürünleri güvenliği indikatörlerini listeler |
ÖÇ05 | Mikrobiyolojik kriterleri kavrar |
ÖÇ06 | Mikrobiyolojik örneklemeyi, örneğin analize alınımı, dilusyonların hazırlanmasını ve besiyerine ekim işlemini yapar |
ÖÇ07 | Mikrobiyolojik sayım ve raporlamayı yapar |
ÖÇ08 | Mikrobiyolojik metotları kavrar |
ÖÇ09 | Toplam canlı sayımı, Enterobactericeae sayımı, koliform sayımı, fekal koliform sayımı ve fekal streptokok analizlerini yapar |
ÖÇ10 | Staphylococcus aureus , E. coli , Listeria monocytogenes , Salmonella spp. analizi yapar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su ve su ürünleri mikrobiyolojisi | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Patojen bakteriler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Bozucu bakteriler, küf ve mayalar | Literatür taraması, kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
4 | Su ve su ürünleri güvenliğini etkileyen faktörler | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Su ve su ürünleri güvenliği indikatörleri | Literatür taraması, kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
6 | Mikrobiyolojik kriterler | Literatür taraması, kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Benzetim |
7 | Mikrobiyolojik örnekleme, örneğin analize alınımı, dilüsyon hazırlama | Kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama, Deney / Laboratuvar |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Mikrobiyolojik metotlar | Literatür taraması, kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
10 | Kalitatif ve kantitatif metotlar | Literatür taraması, kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
11 | Klasik ve hızlı metotlar | Literatür taraması, kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Deney / Laboratuvar |
12 | DNA veya antijen/antikor reaksiyonuna bağlı immunolojik metotlar | Literatür taraması, kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Deney / Laboratuvar |
13 | Toplam canlı sayımı, toplam Enterobactericeae sayımı, toplam koliform sayımı, toplam fekal koliform sayımı | Kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
14 | Toplam fekal streptokok sayımı, Staphylococcus aureus aranması, E. coli tayini, | Kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
15 | Listeria monocytogenes, Salmonella spp. tayini | Kaynak notların okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney / Laboratuvar |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |