Genel Bilgi
Kod | SD0478 |
Ad | Teraryum |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. BİLGE BOZ |
Dersin Amacı / Hedefi
Kapali bir cam icerisinde bitki yetistirmek icin gerekli bilgi ve beceriye sahip olunmasini saglamak
Dersin İçeriği
Kapali bir cam icerisinde bitki yetistirmek
Dersin Ön Koşulu
Dersimiz oncesinde teraryum ve uygulamalari hakkinda bilgi sahibi olunmasi onerilir.
Kaynaklar
ic mekan sus bitkileri kitabi Dr Necdet ORAL
Notlar
internette bulunan dogru kaynaklar kullanilabilir
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Mesleki bilgi ve birikimını anlatır |
ÖÇ02 | son yillarda artan bir trende sahip olan bu konuda bilgi ve becerilerını uygular. |
ÖÇ03 | Ic mekan sus bitkileri icerisinde yer alan kaktus ve sukulent cesitlerinı acıklar. |
ÖÇ04 | kaktus sukulent ve farklı materyallerı kullananak teraryum yapar. |
ÖÇ05 | Teraryum dersınıde ogrendıklerını çeşitli peyzaj düzenlemelerinde ve iç mekan dızaynlarında uygular. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | terraryuma giris | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | terraryumda kullanilan cam malzeme ve cesitleri | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | terraryumda kullanilan ahsap malzemeler | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | terarryum da kullanilan kaktus cesitleri | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | terarryum da kullanilan kaktus cesitleri,1 | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | terarryum da kullanilan kaktus cesitleri,2 | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
7 | teraryum da kullanilan sukulent cesitleri, 1.bolum | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | odevi hazir olmalidir. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | teraryum da kullanilan sukulent cesitleri,2. bolum | ders materyalleri okunarak gelinmelidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | sukulent bitkisi uygulanarak teraryum yapimi, part 1 | sukulent bitkisiyle teraryum yapmak icin malzemeleri hazir olmalidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | sukulent bitkisi uygulanarak teraryum yapimi, bolum 2 | sukulent bitkisiyle teraryum yapmak icin malzemeleri hazir olmalidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | kaktus bitkisi uygulanarak teraryum yapimi, 1. bolum | kaktus bitkisiyle teraryum yapmak icin malzemeleri hazir olmalidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
13 | kaktus bitkisi uygulanarak teraryum yapimi, 2. bolum | kaktus bitkisiyle teraryum yapmak icin malzemeleri hazir olmalidir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | teraryumda konsept olusturulmasi, 1.bolum | konseptine uygun malteryalleri getirmesi gerekir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | teraryumda konsept olusturulmasi, 2.bolum | konseptine uygun malteryalleri getirmesi gerekir. | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sinava hazir gelmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sinava hazir gelmelidir. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 7 | 7 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 75 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,00 | ||
AKTS | 3 AKTS |