SD0393 Yaşam Koçluğu ile Kişisel Gelişim

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0393
Ad Yaşam Koçluğu ile Kişisel Gelişim
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DERYA ÖNDER
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DERYA ÖNDER (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin kendi potansiyellerinin farkına varması ile performanslarınıarttırarak, hayatlarında bugün bulundukları noktadan varmakistedikleri noktaya ulaşmalarını sağlamaktır. Bu süreçte kişinin kendisini tanıması ve değerlerinin, güçlü-zayıf yönlerinin farkına varması, dinleme yeteneğinin ve iletişim becerilerinin artması, iç motivasyonunu geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Yaşam koçluğu ile kişiselgelişimin tanımı, kişinin performansını arttırmada etkili koçluk araçları, beden dili ve etkili iletişim, birebir koçluk uygulamaları, koçlukta duygusal zeka kavramları, mutluluk ve mutluluk seçim tablosu, Şiddetsiz iletişim, Hikaye anlatıcılığı

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Performans için koçluk (Sir John Whitmore) Koçluk Araçları (Umut Ahmet Tarakçı)

Notlar

Hikaye anlatıcısının sırrı (Carmina Gallo)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Güçlü yönlerini betimler
ÖÇ02 Güçlü ve gelişmeye açık yönlerini açıklar
ÖÇ03 İletişim becerisi artar
ÖÇ04 Zamanını iyi yönetir
ÖÇ05 Hedeflerini açıklar plan yapar ve uygular
ÖÇ06 Stres anlarını daha kolay yönetir


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Yaşam Koçluğu ile kişisel gelişim tanımı tarihçesi Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Etkin Dinleme Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
3 Etkili Soru Sorma Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
4 Koçluk Çerçevesi: GROW modeli Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
5 Kişilik Envanteri (Ben kimim) Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
6 Değerler Çalışması Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
7 Yaşam amacımız için VİZYON Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Sınavlar Sınava hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Hedefleri Gerçekleştirmek Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
10 Koçlukta Metafor Kullanımı Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Alıştırma ve Uygulama
11 Beden dili ve Etkili iletişim Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama, Gösteri
12 Mutlulukve Mutluluk Seçim Tablosu Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
13 Koçlukta Duygusal zeka Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
14 Şiddetsiz İletişim Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 Hikaye Anlatıcılığ Ders notlarının okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Sınava çalışma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 9 9
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 75
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,00
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 28.08.2024 04:08