Genel Bilgi
Kod | SD0160 |
Ad | Resim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. SEMRA BARIŞIK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. SEMRA BARIŞIK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Öğr. Gör. SEMRA BARIŞIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. SEMRA BARIŞIK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Öğr. Gör. SEMRA BARIŞIK (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Estetik duyarlık kazandırmak ve görsel değerler hakkında bilgilendirmek,baktığını gören, algılayan, farklı düşünebilen ve bir takım yargılarda bulunabilen, özgün bireyler haline getirmektir.
Dersin İçeriği
Resim sanatının teorik ve uygulamalı olarak eğitimini vermek
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Görme biçimleri JohnBerger
Notlar
Yayımlanmamış ders notu
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Yaratıcı bir düşünce yapısı kazandırır. Görsel çevresini sorgular, eleştirir ve değerlendirmeye yönelik edinimler kazandırır. |
ÖÇ02 | Desen çalışmaları aracılığıyla görme, algılama ve çizme becerisi kazanımları geliştirir. |
ÖÇ03 | Kompozisyon kurma, birlik ve bütünlük oluşturma, ritim, denge ve hareketi ifade becerilerini kazandırır. |
ÖÇ04 | Verilen zaman içerisinde tasarım sürecini yönetme becerisini geliştirir. |
ÖÇ05 | İçerik araştırması yapma konusunda derinleşerek tecrübe kazandırır. |
ÖÇ06 | Hayal gücünü uygulama projesine bağlı olarak genişletir. |
ÖÇ07 | Bu alana ait birikimlerini bir üst düzeyde hayata geçirir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma..Sanat ve güzel sanatlar hakkında tanımlar ve sohbet | Anlatım,soru-cevap,tartışma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Desen nedir,nasıl uygulanır,eskiz çalışmaları | Anlatım ve örnekler. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Açık-koyu, ışık-gölge çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
4 | Detaylı desen çalışması. | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
5 | Detaylı desen çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
6 | Karakalem Obje etütü | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
7 | Karakalem Obje etütü | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
8 | Ara Sınav | ||
9 | Karakalem Natürmort çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
10 | Karakalem Natürmort çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
11 | Karakalem portre çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
12 | Karakalem portre çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
13 | Parçadan bütüne imgesel kompozisyon çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
14 | Parçadan bütüne imgesel kompozisyon çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
15 | Parçadan bütüne imgesel kompozisyon çalışması | Karakalem | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |