SD0665 Otizm Spektrum Bozukluğu

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0665
Ad Otizm Spektrum Bozukluğu
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. EMİŞ HANDE HAKKOYMAZ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. EMİŞ HANDE HAKKOYMAZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, otizm spektrum bozukluğu (OSB) konusunda temel bilgi ve kavrayış kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Bu dersin içeriğini otizm spektrum bozukluğunun (OSB) tanı kriterleri, yaygınlık oranları, nedenleri, davranışsal belirtileri, erken müdahale ve eğitim yaklaşımları, aile dinamikleri ve toplumsal boyutlar oluşturmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Mukaddes, Nahit Motavalli (2018). Bebeklikten Erişkinliğe Otizm Aileler İçin Klavuz (2. bs), İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri Tic. Ltd. Şti. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri-Vize Akademik Yayınları

Notlar

Otizm Spektrum Bozukluğu Yazar: Gönül Kırcaali İftar Yayınevi : Daktylos


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Otizm spektrum bozukluğu ile ilgili temel kavramları açıklar.
ÖÇ02 Otizm spektrum bozukluğunun sebepleriyle ilgili güncel teorileri açıklar.
ÖÇ03 Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini açıklar.
ÖÇ04 Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini etkili ve bilimsel dayanakları olmaları temelinde karşılaştırır.
ÖÇ05 Otizmli bireylerin sergilediği davranış özelliklerinin gelişim dönemleri boyunca değişimini tanır.
ÖÇ06 Otizmli bireylerin sergilediği davranış özelliklerini açıklar.
ÖÇ07 Otizm spektrum bozukluğu ile ilgili tanı kriterlerini açıklar.
ÖÇ08 Otizm spektrum bozukluğunun tarihsel gelişimini/değişimini açıklar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, amaçlar ve hedefler. kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) nedir? Tanım ve temel kavramlar. kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 OSB'nin tarihsel gelişimi. kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
4 OSB'nin Tanı Kriterleri kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 OSB'nin Yaygınlık ve Epidemiyolojisi kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 OSB'nin Nedenleri ve Risk Faktörleri kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 OSB'de Davranışsal Belirtiler kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 OSB'de Dil ve İletişim Gelişimi kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 OSB'de Erken Müdahale ve Tedavi Yöntemleri kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 OSB'de Erken Müdahale ve Tedavi Yöntemleri-2 kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 OSB'de Erken Müdahale ve Tedavi Yöntemleri-3 kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Aile ve OSB kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
14 OSB ile Yaşayan Bireylerin Sosyal Yaşamı kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
15 Türkiye'de OSB kitaptan ilgili bölümü okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 2 6 12
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 70
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,80
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.09.2024 10:29