Genel Bilgi
Kod | SD0665 |
Ad | Otizm Spektrum Bozukluğu |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Üniversite Dersi |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. EMİŞ HANDE HAKKOYMAZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. EMİŞ HANDE HAKKOYMAZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, otizm spektrum bozukluğu (OSB) konusunda temel bilgi ve kavrayış kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu dersin içeriğini otizm spektrum bozukluğunun (OSB) tanı kriterleri, yaygınlık oranları, nedenleri, davranışsal belirtileri, erken müdahale ve eğitim yaklaşımları, aile dinamikleri ve toplumsal boyutlar oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Kaynaklar
Mukaddes, Nahit Motavalli (2018). Bebeklikten Erişkinliğe Otizm Aileler İçin Klavuz (2. bs), İstanbul:Nobel Tıp Kitabevleri Tic. Ltd. Şti. Otizm Spektrum Bozukluğu Olan Çocuklar ve Eğitimleri-Vize Akademik Yayınları
Notlar
Otizm Spektrum Bozukluğu Yazar: Gönül Kırcaali İftar Yayınevi : Daktylos
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Otizm spektrum bozukluğu ile ilgili temel kavramları açıklar. |
ÖÇ02 | Otizm spektrum bozukluğunun sebepleriyle ilgili güncel teorileri açıklar. |
ÖÇ03 | Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini açıklar. |
ÖÇ04 | Otizmli bireyler için kullanılan müdahale yöntemlerini etkili ve bilimsel dayanakları olmaları temelinde karşılaştırır. |
ÖÇ05 | Otizmli bireylerin sergilediği davranış özelliklerinin gelişim dönemleri boyunca değişimini tanır. |
ÖÇ06 | Otizmli bireylerin sergilediği davranış özelliklerini açıklar. |
ÖÇ07 | Otizm spektrum bozukluğu ile ilgili tanı kriterlerini açıklar. |
ÖÇ08 | Otizm spektrum bozukluğunun tarihsel gelişimini/değişimini açıklar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, amaçlar ve hedefler. | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Otizm Spektrum Bozukluğu (OSB) nedir? Tanım ve temel kavramlar. | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
3 | OSB'nin tarihsel gelişimi. | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
4 | OSB'nin Tanı Kriterleri | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | OSB'nin Yaygınlık ve Epidemiyolojisi | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | OSB'nin Nedenleri ve Risk Faktörleri | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | OSB'de Davranışsal Belirtiler | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | OSB'de Dil ve İletişim Gelişimi | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | OSB'de Erken Müdahale ve Tedavi Yöntemleri | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | OSB'de Erken Müdahale ve Tedavi Yöntemleri-2 | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | OSB'de Erken Müdahale ve Tedavi Yöntemleri-3 | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Aile ve OSB | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
14 | OSB ile Yaşayan Bireylerin Sosyal Yaşamı | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
15 | Türkiye'de OSB | kitaptan ilgili bölümü okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 6 | 12 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 70 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,80 | ||
AKTS | 3 AKTS |