Genel Bilgi
Kod | DM020 |
Ad | Biyobozunur Polimerler |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi ERSAN EYİLER |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı, biyobozunur polimerik malzemelerin kavramlarını anlayarak geliştirmektir.
Dersin İçeriği
Doğal ve sentetik biyobozunur polimerler, temel kavramlar, polimerlerin biyobozunma mekanizmaları, polimerlerin kimyasal ve fiziksel özelliklerindeki değişimler, biyobozunmayı etkileyen polimer yapı özellik ilişkileri, biyobozunur polimerlerin medikal alanda uygulamaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Rangappa, Sanjay Mavinkere, et al., eds. Biodegradable polymers, blends and composites. (2021). Sharma, Manjari. Biodegradable Polymers: Materials and Their Structures. CRC Press, 2021.
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Moleküler ve mikro yapının polimerin özellikleri üzerine etkisini anlar. |
ÖÇ02 | Yaygın polimerizasyon metotlarının başlatılması, devamı ve sonlanmasını anlar. |
ÖÇ03 | İstenilen moleküler yapılı polimerlerin sentezi için uygun monomerleri seçer. |
ÖÇ04 | Polimerlerin özelliklerini analiz eder. |
ÖÇ05 | Bilgiyi ileri polimer sınıflarına uygular. |
ÖÇ06 | Spesifik bir uygulama için bir polimer tasarımında yapı ve özellik bilgisini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Doku mühendisliğinin temel kavram, kuram ve prensiplerine hâkim olma | 4 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Fen, mühendislik ve sağlık temel bilgisi ile donanımlı olma | 3 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Doku mühendisliği temel alanlarında deney tasarlayıp, yapabilme; çıkan sonuçları ve elde edilen verileri irdeleyip yorumlayabilme | 4 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Teknik, ekonomik, çevresel, üretilebilirlik, sürdürülebilirlik sınırlamaları dâhilinde çeşitli mühendislik ihtiyaçlarını karşılamak üzere bir sistem, bileşen veya süreç tasarlayabilme | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çok etkin bir biçimde bilgisayar kullanabilme; bilgisayar destekli çizim, tasarım, çözümleme ve sunum yapabilme | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Takım çalışmasına yatkın olma, çevresiyle iyi iletişim kurabilme; çok yönlü ve disiplinler arası çalışan bir takımın üyesi olarak verimli çalışabilme | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Teknik ve etik sorumluluklarının farkında, meraklı ve yenilikçi olma | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bir ürünün veya üretim yönteminin tanımlanması, tasarlanması, geliştirilmesi ve kullanıma alınmasına öncülük edebilme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Doğal ve sentetik biyobozunur polimerler | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Temel kavramlar | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | Polimerlerin biyobozunma mekanizmaları | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Polimerlerin biyobozunma mekanizmaları 2 | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
5 | Biyobozunur polimerlerde yapı-özellik ilişkileri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Biyobozunur polimerdeki kimyasal ve fiziksel değişimler | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
7 | Biyobozunmanın molekül kütlesi değişimine etkisi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Biyobozunmanın mekanik özelliklere etkisi | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Biyobozunma-biyouyumluluk ilişkileri | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Biyobozunmayı incelemek için kullanılan teknikler | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Biyobozunur polimerlerin kullanım alanları | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Doku mühendisliğinde kullanılan biyobozunur polimerler | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Doku mühendisliğinde kullanılan biyobozunur polimerler 2 | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Proje | Kitaptan ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları 2 | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 2 | 10 | 20 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 162 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,48 | ||
AKTS | 6 AKTS |