Genel Bilgi
Kod | SD0132 |
Ad | Şan - Ses eğitimi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Etiket | ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | DİLEK ERGİN KARACA |
Dersin Öğretim Elemanı |
DİLEK ERGİN KARACA
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
DİLEK ERGİN KARACA (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) DİLEK ERGİN KARACA (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) DİLEK ERGİN KARACA (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Sosyal, sanatsal ve kültürel alanlarda kendini geliştirir.
Dersin İçeriği
Ses ve nefes eğitimi, geliştirici egzersizler.Basit Eser çalışmaları.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Yok
Notlar
Yayımlanmamış Notlar
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Ses eğitimi ders içeriğini anlar |
ÖÇ02 | Sesin oluşumunda rol oynayan organları tanır |
ÖÇ03 | Nefes egzersizlerine giriş,nefes şekillerinin anlatılması ve uygulanması bilir |
ÖÇ04 | Diyafram ve geliştirici egzersizleri kullanır |
ÖÇ05 | Ses materyalini tanıma çalışması ve uygulama yapar |
ÖÇ06 | Gevşeme,bedensel ve zihinsel hazırlanma çalışmaları-ısınma egzersizlerine giriş yapar |
ÖÇ07 | Ses ısıtma egzersizleri yapılması ,diyafram ve geliştirici egzersizleri bilir |
ÖÇ08 | |
ÖÇ09 | Temel vokal egzersizleriyle ilgili pratik çalışma uygular |
ÖÇ10 | Sessiz fonemlerle ağırlıklı fonasyon çalışmaları kullanır |
ÖÇ11 | Legato-staccato egzersizleri kullanır |
ÖÇ12 | Basit repertuvar çalışmaları öğrenir |
ÖÇ13 | eserleri söyler |
ÖÇ14 | Eseri eşlikli olarak bilir |
ÖÇ15 | eserin eşlikli olarak dinlenmesi sağlar -Final Sınavı |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | öğrencilerle tanışma ve ders içeriğinin anlar | - | |
2 | Sesin oluşumunda rol oynayan organlar | Bireysel çalışma | |
3 | Nefes egzersizlerine giriş,nefes şekillerinin anlatılması ve uygulanması | Bireysel çalışma | |
4 | Diyafram ve geliştirici egzersizler | Bireysel çalışma | |
5 | Ses materyalini tanıma çalışması ve uygulama | Bireysel çalışma | |
6 | Gevşeme,bedensel ve zihinsel hazırlanma çalışmaları-ısınma egzersizlerine giriş | Bireysel çalışma | |
7 | Ses ısıtma egzersizleri yapılması ,diyafram ve geliştirici egzersizler | Bireysel çalışma | |
8 | Ara Sınav | Bireysel çalışma | |
9 | Temel vokal egzersizleriyle ilgili pratik çalışma | Bireysel çalışma | |
10 | Isınma,küçük aralıklar,sıralı sesler üzerinde ses üretme çalışmaları | Bireysel çalışma | |
11 | Sessiz fonemlerle ağırlıklı fonasyon çalışmaları | Bireysel çalışma | |
12 | Legato-staccato egzersizler | Bireysel çalışma | |
13 | Basit repertuvar çalışmaları | Bireysel çalışma | |
14 | Eserin dinlenmesi ve eksiklerin giderilmesi | Bireysel çalışma | |
15 | Eserin eşlikli olarak dinlenmesi-Final Sınavı | Bireysel çalışma | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |