SD0588 Çocuk ve oyun

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 0. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod SD0588
Ad Çocuk ve oyun
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Üniversite Dersi
Etiket ADS Alan Dışı Seçmeli Dersler (Üniversite) ÜOD Üniversite Ortak Ders
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK
Dersin Öğretim Elemanı Arş.Gör.Dr. Dilara KEKLİK (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Çocuğun gelişiminde ve yaşamında önemli bir yer tutan oyun hakkında kapsamlı bilgi vermek.

Dersin İçeriği

Oyunun İnsan Yaşamındaki Yeri ve Kuşaklar Arası Oyun Oyuncak, Oyun Kuramları, Dönemlerine göre Çocukluk Gelişiminde Oyunun Önemi, Çocukların Oyun Oynama Hakkına Yönelik Ulusal ve Uluslararası Sosyal Politikalar, Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Çeşitleri, Oyun ve Oyuncağın Çocukların Gelişim Alanlarına ve Sağlığına Etkisi, Oyun ve Yaratıcılık, Oyuncak ve Oyun Materyalleri, Oyuncak Güvenliği, Hastanede Yatan Çocuk ve Oyun, Terapötik Oyun, Oyun ve Hemşirenin Rolü, Türkiye’de Bölgesel Çocuk Oyunları (Ev, Sokak ve Bahçe Oyunları)

Dersin Ön Koşulu

Kaynaklar

Özçelik, Nuray ilay, 2005, Çocuklarla Oyun Atölyesi, Morpa Yayınları, İstanbul Sevinç, M. (2004) Oyun, MORPA Yayınları, İstanbul

Notlar

Google scholar, Pubmed,


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Oyunun tanımı ve tarihçesini açıklar.
ÖÇ02 Oyunla ilgili kuramları tartışır.
ÖÇ03 Oyun sınıflamalarını bilir ve tartışır.
ÖÇ04 Hastanede yatan çocuk ve terapötik oyunun önemini kavrar.
ÖÇ05 Ülkemizin farklı yörelerinde oynanan çocuk oyunlarını bilir.
ÖÇ06 Oyuncak ve oyun materyalleri ile ilgili fikir sahibidir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, Dersin Amaç ve Hedefleri Oyunun Tanımı ve Özellikleri, Oyunun Tarihçesi yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
2 Oyunun İnsan Yaşamındaki Yeri ve Kuşaklar Arası Oyun Oyuncak yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
3 Oyun Kuramları yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
4 Dönemlerine göre Çocukluk Gelişiminde Oyunun Önemi yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
5 Çocukların Oyun Oynama Hakkına Yönelik Ulusal ve Uluslararası Sosyal Politikalar yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Çocuğun Gelişimine Bağlı Oyun Çeşitleri yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Oyun ve Oyuncağın Çocukların Gelişim Alanlarına ve Sağlığına Etkisi yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar sınav öncesi hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Oyun ve Yaratıcılık yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
10 Oyuncak ve Oyun Materyalleri yoktur Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
11 Oyuncak Güvenliği yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Hastanede Yatan Çocuk ve Oyun, Terapötik Oyun yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Oyun ve Hemşirenin Rolü yoktur Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Uygulama; Türkiye’de Bölgesel Çocuk Oyunları (Ev, Sokak ve Bahçe Oyunları) ders öncesi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Uygulama; Türkiye’de Bölgesel Çocuk Oyunları (Ev, Sokak ve Bahçe Oyunları)-2 ders öncesi araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav öncesi hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları sınav öncesi hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 1 5 5
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 1 1
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 2 2
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 3 3
Toplam İş Yükü (Saat) 81
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,24
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 04.09.2024 02:02