Genel Bilgi
Kod | FELZ213 |
Ad | Sembolik Mantık 1 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Ömer KIZILTAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Ömer KIZILTAN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Modern mantıktaki yeni eğilimleri ve mantık teoremlerini ve sembollerini irdelemek.
Dersin İçeriği
Doğruluk fonksiyonu mantığı problemleri, çözümleyici çizelge kuralları, çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Özlem, D. (2019). Mantık. İstanbul: Notos. Kutlusoy, Z. (2003). Temel Sembolik Mantık. Ankara: Art.
Notlar
Çüçen, A. K. (2020). Mantık. (12.b.). Bursa: Sentez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Klasik mantık ile sembolik mantık farkını ayırt eder |
ÖÇ02 | Sembolik mantığın ana eklemlerini kavrar |
ÖÇ03 | Sembolik mantıkta ara eklemleri bilir |
ÖÇ04 | Sembolik mantıkta verilen günlük dil ifadesini sembolik dile çevirir. |
ÖÇ05 | Sembolik dilde verilen bir önermeyi günlük dile çevirir |
ÖÇ06 | Doğruluk fonksiyonu mantığında denetleme yöntemlerini kavrar. |
ÖÇ07 | Doğruluk fonksiyonu mantığı problemlerini çözer. |
ÖÇ08 | Çözümleyici çizelge kurallarını uygular. |
ÖÇ09 | Çözümleyici çizelge denetleme yöntemlerini uygular. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Felsefe grubu eğitimi alanıyla ilgili terimler ve kavramlar arasındaki ilişkileri bilir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geçmişten günümüze problemlerin farklılık gösterdiğini fark eder | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üç temel alanın (Felsefe, sosyoloji, psikoloji) gerekli problemlerini tanır | 1 |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Teorik bilgileri ilgili disiplinlere ait bilgilerle bütünleştirir | 5 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Felsefe grubu eğitimine yönelik farklı tartışmaları sentezler | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Eğitim ortamında ve günlük yaşamında karşılaştığı sorunları felsefe, sosyoloji ve psikoloji penceresinden değerlendirir | 2 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel veya grupla gerçekleştirdiği çalışmalarda üzerine düşen sorumluluğu yerine getirir | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili bilgileri toplumsal sorumluluk bilinciyle, gündelik yaşamında kullanır | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yaşam boyu öğrenmeye ilişkin olumlu bir tutum geliştirir. | 3 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Demokrasi, insan hakları, toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun hareket eder. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İnsan, toplum ve değerlere yönelik problemleri bağımsız olarak ele alır | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel bakabilme becerisi kazanır | 5 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | İleri düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bir yabancı dili en az Avrupa Dil portföyü B1 düzeyinde kullanarak alanındaki bilgileri izler | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanıyla ilgili basılı ve diğer bilgi kaynaklarına ulaşabilir | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, felsefi ve edebi konulara duyarlılık gösterir | 2 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Felsefe grubu eğitimi sırasında ele aldığı konuyu mantıksal tutarlılık içerisinde inceler | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Klasik mantık ve sembolik mantık farkı | Genel olarak konuları inceleme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Önermeler Mantığı: Önerme ve yapısı | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Önerme eklemlerinin fonksiyonları ve sembolleştirme | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Doğruluk değeri analizi: karma doğruluk çizelgeler | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Önermelerin doğruluk değerini ve doğruluk fonksiyonu statülerini bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Doğruluk değeri tablosunda önermlerin tutarlılığını ve geçerliliğini bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Eşdeğerlik bulma, önerme kümelerinin tutarlılığını bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Yazılı sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ağaç yöntemi ile denetleme ve kuralları | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Önermelerin statülerini ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Önermelerin eşdeğerliğini ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Önerme kümelerinin tutarlığını ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Çıkarımların geçerliğini ağaç yöntemi ile bulma | Kitabın ilgili kısmına hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Genel alıştırmalar | Konuların genel tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Genel değerlendirme | Konuların genel tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yazılı sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 2 | 2 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 63 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,52 | ||
AKTS | 3 AKTS |