BİO730 Yüksek Lisans Tezi

25 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod BİO730
Ad Yüksek Lisans Tezi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 25 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. DAVUT ALPTEKİN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSNÜ ÜMİT LÜLEYAP (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OSMAN DEMİRHAN (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AYFER PAZARBAŞI (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEHMET BERTAN YILMAZ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi PERÇİN PAZARCI (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel bir çalışmayı planlama, kendi başına yapabilme becerisini kazandırma ve sonuçlarını yorumlayarak değerlendirme becerisini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Moleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Hipotez oluşturma. Tez çalışmasını planlama. Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme. Tez projesini hazırlama. Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Laboratuvar çalışmalarını yapma. Sonuçları yorumlama. Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tezini bilimsel kurulda sunma.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Prof.Dr. Halil Kasap, Prof.Dr. Mülkiye Kasap, Prof.Dr. Osman Demirhan, Prof.Dr. Davut Alptekin, Prof.Dr. H. Ümit Lüleyap, Prof.Dr. Ayfer Pazarbaşı, Prof.Dr. Ali İrfan Güzel. Tıbbi Biyoloji ve Genetik. Nobel Kitabevi, Genişletilmişl 3. Baskı. 2020.

Notlar

G.M. Cooper, R.E. Housman. Hücre Moleküler Yaklaşım. Çeviri Editörleri; Neşe Atabey, Ersan Kalay, Meral Sakızlı, İzmir Tıp Kitabevi Kırtasiye Büro Malz. San. ve Tic.Ltd.Şti. RYedinci Baskı, 2016.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Herhangi bir konuda araştırma yapmak üzere bilgiler toplar.
ÖÇ02 Bir araştırma konusunu planlar.
ÖÇ03 Araştırma konusunu projelendirir.
ÖÇ04 Araştırma konusunun alt yapısını hazırlar.
ÖÇ05 Araştırmalarını sonuçlandırmak, yeni bilgilere ulaşmak için laboratuvar çalışmalarını yapar.
ÖÇ06 Elde ettiği bilgileri bilimsel temelde yorumlar.
ÖÇ07 Sonuçlarını bilimsel metin haline getirir.
ÖÇ08 Sonuçlarını kendi başına tez olarak yazar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Canlının temel yapısını oluşturan hücre ve organellerinin yapısını ve fonksiyonlarını kavramak
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doku ve organ sistemlerinin fonksiyonlarını tanımak 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik materyalin yapısını incelemek 1
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genetik hastalıkları ve hastalıklara neden olan genleri tanımak 2
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Genlerin yapısını bilmek 2
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kromozom ve gen mutasyonlarını tanımlamak 2
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kalıtım biçimlerini (otozomal dominant, otozomal resesif, cinsiyete bağlı dominant ve resesif kalıtım modelleri) sınıflandırmak 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Moleküler ve sitogenetik tetkik ve analizleri kullanmak 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Otozomal ve cinsiyet kromozomlarının sayısal ve yapısal anomalilerinin ne anlama geldiğini açıklayabilmek 4
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Her türlü dokudan DNA izolasyonu yapmak 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal PCR hazırlamak 2
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Agaroz ve poliakrilamid jel elektroforezini yapmak ve sonuçları analiz etmek
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde ettiği DNA'yı spektrofotometrede ölçebilmek
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal QF-PCR tekniğini uygulamak ve sonuçları analiz etmek
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kan, amniyon, koryon villüs biyopsi örneklerinden hücre kültürü yapmak, kromozom preparatını elde etmek
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde edilen kromozom preparatlarından karyotip analizini incelemek, insan kromozomlarının tamamını tanımak ve analiz etmek
PÖÇ17 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilimsel bir makaleyi yorumlamak ve makale nasıl yazılır kavramak 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Moleküler ve genetik konularda güncel bilgileri tarama. Literatür tarama
2 Hipotez oluşturma. Literatür tarama
3 Tez çalışmasını planlama. Örnek tezleri inceleme
4 Tez çalışması ile ilgili literatür bilgilerini toplama. Literatür tarama
5 Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme-I Literatür tarama
6 Literatür bilgilerini yorumlama ve analiz etme-II Literatür tarama
7 Tez projesini hazırlama. Literatür yorumlama
8 Ara Sınav
9 Proje ile ilgili alt yapıyı oluşturma. Literatür yorumlama
10 Laboratuvar çalışmalarını yapma-I. Laboratuvar denemeleri
11 Laboratuvar çalışmalarını yapma-II. Laboratuvar denemeleri
12 Laboratuvar çalışmalarını yapma-III. Laboratuvar denemeleri
13 Sonuçları toparlama ve yorumlama-I. Analiz
14 Sonuçları toparlama ve yorumlama-II. Analiz
15 Sonuçları literatür bilgileri ile yorumlama ve tartışarak tezi yazma. Tez yazımı
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezini bilimsel kurulda sunma.
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tezin tamamlanması


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 13 25 325
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 13 20 260
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 20 20
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 4 4
Toplam İş Yükü (Saat) 614
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,56
AKTS 25 AKTS

Güncelleme Zamanı: 26.09.2024 11:55