Genel Bilgi
Kod | EFR521 |
Ad | Anne-Bebek Sağlığında Akılcı İlaç Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Akılcı ilaç kullanımı, anne-bebek sağlığında ilaç Kullanım Prensipleri, değişen farmakokinetik parametrelerin açıklanması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Anne-Bebek Sağlığında Akılcı İlaç Kullanımı
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1-Kayaalp S. Oğuz Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1ve2 cilt. Pelikan Yayınları 2019. 2-Katzung Bertram G. Basic and Clinical Pharmacology McGraw-Hill Medical Books 2018. 3-Brunton Knollmann Dandan Laurence, Bjorn, Randa Hilal Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics-13 th Edition McGraw-Hill Medical Books 2018. 4- Ritter, Flower, Henderson, Rang James, Rod, Graeme, Humphrey Rang Dale's Pharmacology 8th Edition Churchill Livingstone,2016
Notlar
Büyüknacar HS (2024) Ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Akılcı ilaç kullanımındaki temel prensipleri açıklar. |
ÖÇ02 | Akılcı ilaç kullanımını açıklar. |
ÖÇ03 | Anne ve çocukta meydana gelen farmakokinetik değişimleri açıklar. |
ÖÇ04 | Emziren annelerde farmakokinetik değişimleri sıralar. |
ÖÇ05 | Gebelerde farmakokinetik ve farmakodinamik değişimleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişkiyi açıklar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtım ve uygulama, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Akılcı İlaç Kullanımı ve Temel Prensipler | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
3 | Gebelerde farmakokinetik ve farmakodinamik değişimler | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
4 | Gebelerde ilaç kullanım prensipleri | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Laktasyon döneminde meydana gelen farmakokinetik ve farmakodinamik değişimler | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
6 | Laktasyon döneminde akılcı ilaç kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Gebelik ve Laktasyon döneminde ilaçlar ve akılcı kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Sınavlar | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Ödev, Sözlü Sınav |
9 | Yenidoğan da meydana gelen farmakokinetik ve farmakodinamik değişimler | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
10 | Yenidoğanlarda ilaçların akılcı kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Çocuklarda meydana gelen farmakokinetik ve farmakodinamik değişimler | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Çocuklarda akılcı ilaç kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
13 | Anne ve çocuklarda tezgah üstü ilaçların akılcı kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
14 | Genel tekrar-öğrenci sunumları-I | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Genel tekrar-öğrenci sunumları-II | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |