Genel Bilgi
Kod | EFR519 |
Ad | Nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Besinsel biyoaktif madde içeren farmasötik bir ürün olan nutrasötiklerin sağlıktaki yeri ve önemi, en çok kullanılan takviyeler üzerinden anlatılması amaçlanmıştır.
Dersin İçeriği
Nutrifarmasötik kavramının tanımı, sağlıktaki önemi, önemli nurisötkler ve etkileri, olası etkileşimler.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1- Kayaalp S. Oğuz Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1ve2 cilt. Pelikan Yayınları 2019. 2-Katzung Bertram G. Basic and Clinical Pharmacology McGraw-Hill Medical Books 2018. 3-Brunton Knollmann Dandan Laurence, Bjorn, Randa Hilal Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics-13 th Edition McGraw-Hill Medical Books 2018. 4- Ritter, Flower, Henderson, Rang James, Rod, Graeme, Humphrey Rang Dale's Pharmacology 8th Edition Churchill Livingstone,2016
Notlar
Büyüknacar HS, Ders Notları (2024)
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nutifarmasötik kavramıı açıklar. |
ÖÇ02 | Nutrifarmasötiklerin kullanımındaki temel prensipleri açıklar. |
ÖÇ03 | İnsan Sağlığı üzerinde nutrifarmasötiklerin önemini sıralar. |
ÖÇ04 | Hastalıklarda nutrifarmasötiklerin akılcı kullanımını tanımlar. |
ÖÇ05 | Hastalıkların tedavisinde kullanılan nutrifarmasötikleri açıklar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. | 4 |
PÖÇ02 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır. | |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. | 5 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişkiyi açıklar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. | 3 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. | İlgili kitap ve literatürü okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Nutrifarmasötik kavramı ve önemi | İlgili kitap ve literatürü okumak | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap |
3 | Güncel kullanılan Nutrifarmasötik preparatlar | İlgili kitap ve literatürü okumak | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
4 | Nutrifarmasötik preparatların akılcı kullanımı, karşılaşılan sorunlar ve sağlıktaki önemi | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
5 | Antioksidan olarak kullanılan nutrifarmasötikler ve akılcı kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Çeşitli hastalıklarda kullanılan preparatlar ve akılcı kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Çeşitli hastalıklarda kullanılan preparatlar ve akılcı kullanımı II | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev |
9 | Gebelerde nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Çocuklarda nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
11 | Yaşlılarda nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Anlatım |
12 | Literatürde Nutrasötiklerle yapılan bilimsel çalışmalar | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
13 | Literatürde Nutrasötiklerle yapılan çalışmalar | İlgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Sık Kullanılan nutrifarmasötikler- öğrenci sunum | ilgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Anlatım |
15 | Sık Kullanılan nutrifarmasötiklerin özel hasta gruplatında kullanımı- öğrenci sunum II | ilgili Kitap ve literatürlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Konuların çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 73 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,92 | ||
AKTS | 3 AKTS |