EFR519 Nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EFR519
Ad Nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. HACER SİNEM BÜYÜKNACAR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Besinsel biyoaktif madde içeren farmasötik bir ürün olan nutrasötiklerin sağlıktaki yeri ve önemi, en çok kullanılan takviyeler üzerinden anlatılması amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

Nutrifarmasötik kavramının tanımı, sağlıktaki önemi, önemli nurisötkler ve etkileri, olası etkileşimler.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

1- Kayaalp S. Oğuz Akılcı Tedavi Yönünden Tıbbi Farmakoloji 1ve2 cilt. Pelikan Yayınları 2019. 2-Katzung Bertram G. Basic and Clinical Pharmacology McGraw-Hill Medical Books 2018. 3-Brunton Knollmann Dandan Laurence, Bjorn, Randa Hilal Goodman and Gilman's The Pharmacological Basis of Therapeutics-13 th Edition McGraw-Hill Medical Books 2018. 4- Ritter, Flower, Henderson, Rang James, Rod, Graeme, Humphrey Rang Dale's Pharmacology 8th Edition Churchill Livingstone,2016

Notlar

Büyüknacar HS, Ders Notları (2024)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Nutifarmasötik kavramıı açıklar.
ÖÇ02 Nutrifarmasötiklerin kullanımındaki temel prensipleri açıklar.
ÖÇ03 İnsan Sağlığı üzerinde nutrifarmasötiklerin önemini sıralar.
ÖÇ04 Hastalıklarda nutrifarmasötiklerin akılcı kullanımını tanımlar.
ÖÇ05 Hastalıkların tedavisinde kullanılan nutrifarmasötikleri açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etki mekanizmalarını, farmakokinetik ve farmakodinamik etkilerini açıklar. 4
PÖÇ02 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Farmakoloji alanında etik ve yasal ilkelere uygun davranır.
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farmakoloji alanında bir araştırmayı projelendirebilir, yürütebilir ve verileri analiz edip yorumlayabilir.
PÖÇ04 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Akılcı ilaç kullanımda etkin rol oynar, ilacın doğru kullanımına yönelik hastaya danışmanlık hizmeti verir. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Farmakoloji alanındaki güncel gelişmeleri veya çalışmalarını, yazılı, sözlü olarak aktarabilir.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Farmakoloji alanında bilimsel literatur ve güncel gelişmeleri takip eder. 3
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İlaçların etkileri, etki mekanizmaları ve ilaç etkileşimleri arasında ilişkiyi açıklar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çeşitli hastalıkların fizyopatolojisini açıklar ve bu hastalıkların tedavisinde kullanılan ilaçları değerlendirir. 3
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İyi laboratuvar uygulamalarını bilir ve kullanır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Farmakoloji alanında edindiği teorik ve uygulamalı bilgilerini kullanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İnvitro/invivo hayvan çalışmalarında yer alabilme becerisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders tanıtımı, değerlendirme bilgilerinin öğrenciye açıklanması. İlgili kitap ve literatürü okumak Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Nutrifarmasötik kavramı ve önemi İlgili kitap ve literatürü okumak Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap
3 Güncel kullanılan Nutrifarmasötik preparatlar İlgili kitap ve literatürü okumak Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Nutrifarmasötik preparatların akılcı kullanımı, karşılaşılan sorunlar ve sağlıktaki önemi İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Antioksidan olarak kullanılan nutrifarmasötikler ve akılcı kullanımı İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
6 Çeşitli hastalıklarda kullanılan preparatlar ve akılcı kullanımı İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Anlatım, Beyin Fırtınası
7 Çeşitli hastalıklarda kullanılan preparatlar ve akılcı kullanımı II İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
8 Ara Sınavlar Konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Ödev
9 Gebelerde nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Çocuklarda nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yaşlılarda nutrifarmasötiklerin Akılcı Kullanımı İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Anlatım
12 Literatürde Nutrasötiklerle yapılan bilimsel çalışmalar İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası
13 Literatürde Nutrasötiklerle yapılan çalışmalar İlgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım, Beyin Fırtınası
14 Sık Kullanılan nutrifarmasötikler- öğrenci sunum ilgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Anlatım
15 Sık Kullanılan nutrifarmasötiklerin özel hasta gruplatında kullanımı- öğrenci sunum II ilgili Kitap ve literatürlerin okunması Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Konuların çalışılması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 73
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,92
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.03.2025 09:34