EBE514 Ebelik Öğretimi Uygulaması II

6 AKTS - 3-4 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod EBE514
Ad Ebelik Öğretimi Uygulaması II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 3-4 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. BURCU AVCIBAY VURGEÇ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilere, ebelik hizmetlerinin öğretimi konusunda bilgi ve beceri kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Uygulama alanlarında öğrenci değerlendirilmesinde kullanılan yöntemler, vaka analizleri

Dersin Ön Koşulu

EBE004 Ebelik Öğretimi Uygulaması I

Kaynaklar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler

Notlar

Ulusal ve uluslararası sürekli dergiler, üniversite kütüphanesi Ulusal ve uluslararası meslek örgütü kIlavuzları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Uygulama alanlarında öğrenci değerlendirilmesinde kullanılan yeni yöntemleri bilir.
ÖÇ02 Uygulama alanlarında öğrenmeyi kolaylaştıracak denetleme listelerini kullanır.
ÖÇ03 Uygulama alanlarında obstetrik ve jinekolojik hastalarda ebelik bakımına ilişkin vaka analizi yapar.
ÖÇ04 Uygulama alanlarında gözlemlerine dayanarak öğrencileri değerlendirir.
ÖÇ05 Uygulama ortamlarını eleştirel gözle değerlendirir ve önerilerde bulunur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak, ebelik alanında uzmanlık düzeyinde kuramsal ve uygulamalı güncel bilgilere sahiptir, bu bilgileri geliştirir ve derinleştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik kavram, kuram, teori ve ilkeleri hakkında bilgi birikimi ile ebelik felsefesini geliştirir.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili bilgi ve bakım teknolojilerini takip eder, bu konularda bilgisini arttırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve toplum sağlığına ilişkin temel kavramları, ulusal ve uluslar arası göstergeleri açıklar.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadın, aile ve topluma sağlığı geliştirici, hastalıkları önleyici, tedavi edici ve destekleyici ebelik hizmeti sunar. 5
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kadının tüm yaşam evrelerindeki özelliklerini, potansiyel ve mevcut biyo-psiko-sosyal sorunlarını bilir, bakım gereksinimlerini söyler ve problem çözme yaklaşımı ile kanıta dayalı ebelik bakımı verir. 5
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ebelik alanı ile ilgili sorunları tanımlar ve ulusal ve uluslararası mesleki ve yasama kuruluşları ile işbirliği içinde uygun stratejiler geliştirir.
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilir ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar / bilimsel toplantılarda sunar.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ebelik alanında bilimsel ve teknolojik gelişmeleri izler, literatür tarar, yaşam boyu öğrenme ilkeleri doğrultusunda elde ettiği yeni bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir 5
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki ve profesyonel ortamdaki sosyal ilişkileri ve bu ilişkileri yönlendiren normları eleştirel bir bakış açısı ile inceler. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Toplumsal sorumluluk bilinciyle sağlık ekibi ve diğer disiplinlerle işbirliği içinde araştırma, proje ve etkinliklerde rol alır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bir yabancı dili en az Avrupa dili portföyü B2 genel düzeyde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurar.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve bilişim teknolojisini ileri düzeyde kullanır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanı ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirir ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirir.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ebelik alanında özümsediği bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini disiplinler arası çalışmalarda uygular.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Liderlik özelliğini geliştirir ve sağlık ekibinin önemli bir üyesi olarak sağlık alanındaki güncel gelişmeleri takip eder ve kadın-çocuk-aile ve toplum sağlığının korunup, geliştirilmesi ve yükseltilmesi için aktif rol alır. 5
PÖÇ18 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Sağlığın daha ileri götürülmesine ilişkin ulusal ve uluslararası sağlık politikası çalışmalarına katkıda bulunur.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir ve etik davranır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uygulama alanlarında kritik düşünme ve aktif ögrenmeyi sağlayan öğrenim stratejileri Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Uygulama öğretiminde ebe eğiticinin ve öğrencinin rolü Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Bireysel Çalışma, Problem Çözme
3 Uygulama öğretiminde ebe eğiticinin ve öğrencinin rolü 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme
4 Uygulama öğretiminde kanıta dayalı uygulamalar Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme
5 Uygulama öğretiminde kanıta dayalı uygulamalar 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
6 Uygulama öğretiminde öğrenci değerlendirmesinde kullanılan yeni yöntemler Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Bireysel Çalışma
7 Uygulama öğretiminde öğrenci değerlendirmesinde kullanılan yeni yöntemler-2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Problem Çözme, Tartışma
8 Ara Sınavlar Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Vaka tartışmaları 1 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Problem Çözme
10 Vaka tartışmaları 2 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
11 Vaka tartışmaları 3 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
12 Vaka tartışmaları 4 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
13 Vaka tartışmaları 5 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
14 Vaka tartışmaları 6 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
15 Vaka tartışmaları 7 Okuma, araştırma Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 10 10
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 13 13
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 150
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,00
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 27.09.2024 11:11