Genel Bilgi
Kod | FİZ715 |
Ad | Seminer Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Seminer |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ŞEREF ERDOĞAN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Tez çalışması için bir araştırma konusu belirleyip, belirlenen konu ile ilgili literatür araştırması, protokol ve deneysel aşamaları tamamlayıp tez çalışmasının belli bir seviyeye getirmesi amaçlanmaktadır
Dersin İçeriği
Belirlenen bir konuda ayrıntılı literatür araştırması ve sunum
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi
Notlar
1. Berne MR, Levy NM, Koeppen MB, Stanton BA, Phsiology, 5.edition, 2008 2.Guyton A.C, John E.H. Tıbbi Fizyoloji.10. baskı.London;W.B. Saunders Company, 1987 3.Walter F. Boron & Emile L Boulpaep, Medical Physiology, A Cellular and Molecular Approach, update second edition, ISBN: 978-0-8089-2449-4. WestJ.B, Respiratory Physiology, 3rd Edition, 1985 5. Barrett K.E, Barman S.M, Boitano S, Brooks,H.L,Çeviri, Ganong'un Tıbbi Fizyolojisi
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Literatür taraması uygulanması ve önemi hakkında genel giriş |
ÖÇ02 | Literatür taramasının nasıl yapılması gerektiğinin öğretilmesi |
ÖÇ03 | Seminerde Sunum planının gerekliliği ve nasıl hazırlandığı hakkında bilgi verilmesi |
ÖÇ04 | Seminer konusuna uygun görsel,video v.b gibi materyallerin nasıl seçilmesi gerektiği hakkında bilgi verilmesi |
ÖÇ05 | Literatür taraması nasıl yapıldığının öğretilmesi ve uygulanmasının önemi |
ÖÇ06 | Literatür çalışması ile derlenen bilgilerin değerlendirilmesi |
ÖÇ07 | Literatür çalışması ile derlenen görsel ve videoların değerlendirilmesi |
ÖÇ08 | Seminer ile ilgili örnek bir seminer sunusunun değerlendirilmesi |
ÖÇ09 | Hazırlanacak seminerin konusunun seçilmesine yardımcı olma |
ÖÇ10 | Seminer hazırlıklarının diğer haftalardaki bilgilere göre hazırlanmasının sağlanması |
ÖÇ11 | Seminerin sunulması ve değerlendirmenin yapılması |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bilgileri kavrar | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi başına bilimsel bir çalışma gerçekleştirir | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Gerçekleştirdiği bilimsel çalışmanın sonuçlarını yorumlar | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilimsel çalışma sonuçlarını bir rapor haline getirir | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Laboratuvar ortamında çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanı ile ilgili analitik düşünce mekanizmasına sahip olur | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Güvenilir bilgiye ulaşır | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırma projesi oluşturabilir ve yazar | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Etik değerlere bağlı olarak çalışır ve araştırma yapar | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Araştırdığı teorik bilgileri sistematik bir şekilde dinleyici kitlesine aktarır | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Edindiği bilgileri halka etkili şekilde aktarır | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleği ile ilgili olarak bilimsel düşünce sistematiğine sahip olur |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Literatür taranması hakkında genel bilgi | Literatür taranacak pubmed v.b gibi sitelerin tanıtımı, konuyla ilgili kitap,broşür broşür v.b | |
2 | Olası tez konusuyla ilgili bilgilere ulaşma | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | |
3 | Çalışma konusunun tarihçesi | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | |
4 | Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm çalışmaları bulma | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | |
5 | Çalışma konusuyla ilgili yapılan tüm güncel yayınları bulma | İnternet te araştırma ve kitaplardan yararlanma | |
6 | Elde edilen bilgilerin değerlendirilmesi | verilerin karşılaştırılması | |
7 | Elde edilen bilgilerin düzenlenmesi | verilerin karşılaştırılması | |
8 | Ara Sınavlar | elde edilen kazanımlar | |
9 | Elde edilen bilgilerin analizinin yapılması | verilerin karşılaştırılması | |
10 | Literatürlerdeki özetlerin içerğinin değerlendirilmesi | değerlendirme sonucunu planlama | |
11 | Literatürlerdeki girişin metodolojik değerlendirilmesi | değerlendirme sonucunu planlama | |
12 | Literatürlerdeki materyal ve metodun değerlendirilmesi | değerlendirme sonucunu planlama | |
13 | Literatürlerdeki Tartışmanın değerlendirilmesi ve öneminin kavratılması | elde edilen tüm verilerin gözden geçirilmesi | |
14 | Literatürlerdeki sonuç kısmının analizi ve değerlendirilmesi | Danışman ile fikir alışverişi | |
15 | Seminer sunumunu gerçekleştirme | Danışman ile fikir alışverişi | |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | ||
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 21 | 1 | 21 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 21 | 1 | 21 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 10 | 3 | 30 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 0 | 0 | 0 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 4 | 4 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 76 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,04 | ||
AKTS | 3 AKTS |