HEM698 İç Hastalıkları Hemşireliği III

5 AKTS - 2-6 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod HEM698
Ad İç Hastalıkları Hemşireliği III
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 2-6 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 5 AKTS
Yerel Kredi 5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ


Dersin Amacı / Hedefi

-İç hastalıkları konusunda temel bilgileri kavrayabilmek -Sistemlere özgü semptomların analizini yapabilmek -Semptomları açıklarken neden sonuç ilişkisi kurabilmek

Dersin İçeriği

-1- Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık 2- Beslenme, Lipitler ve Aterioskleroz Oluşumu 3- Açlık Fizyolojisi 4- İnterferon, Sitokinler, İnterlökin 5- Prostoglandinler 6- Osteoporoz 7- Uzay ve Denizaltı Fizyolojisi 8- Solunum Sistemi Semptomlarının Analizi 9- Kardiyovasküler Sistem Semptomlarının Analizi 10- Endokrin Sistem Semptomlarının Analizi 11- Sindirim Sistemi Semptomlarının Analizi 12- Hematopoetik Sistem Semptomlarının Analizi 13- Üriner Sistem Semptomlarının Analizi 14- Sinir Sistemi Semptomlarının Analizi

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

1. Guyton AC. Hall JE. Tıbbi Fizyoloji.Çavuşoğlu H, Yeğen Ç. (Edt)(11. Baskı), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2007. 2. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. 3. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. 4. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi. 5. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. 6. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004.

Notlar

Cho C, Bak G, Sumpton D, Richards B, Sherrington C. Perspectives of healthcare providers on osteoporosis, falls and fracture risk: a systematic review and thematic synthesis of qualitative studies. Arch Osteoporos. 2024 Sep 24;19(1):90. doi: 10.1007/s11657-024-01446-8. PMID: 39313605; PMCID: PMC11420259.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sistemlere ilişkin gelişen semptomların fizyopatolojik analizini yapabilme
ÖÇ02 Sistemlere ilişkin hastalık durumlarında hasta bireyin ihtiyaçları doğrultusunda hemşirelik tanılaması yapabilme ve girişimleri planlayıp, uygulayabilme
ÖÇ03 İç hastalıklarının akut ve kronik semptomlarını ayırt edebilme
ÖÇ04 İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. 5
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Disiplinler arası etkileşim kurar.
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Beslenme, Lipitler ve Ateroskleroz Oluşumu Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Açlık Fizyolojisi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
4 İnterferon, Sitokinler, İnterlökinler Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Prostoglandinler Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Osteoporoz Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
7 Uzay ve Denizaltı Fizyolojisi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Solunum Sistemi Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma
10 Kardiyovasküler Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Endokrin Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme
12 Sindirim Sistemi Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme
13 Hematopoetik Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay
14 Üriner Sistem Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma
15 Sinir Sistemi Semptomlarının Analizi Kaynak tarama ve sunuma hazırlık Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 5 5
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 1 1
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 1 1
Toplam İş Yükü (Saat) 119
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,76
AKTS 5 AKTS

Güncelleme Zamanı: 21.11.2024 01:04