Genel Bilgi
Kod | HEM698 |
Ad | İç Hastalıkları Hemşireliği III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-6 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 5 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. SONGÜL KARADAĞ |
Dersin Amacı / Hedefi
-İç hastalıkları konusunda temel bilgileri kavrayabilmek -Sistemlere özgü semptomların analizini yapabilmek -Semptomları açıklarken neden sonuç ilişkisi kurabilmek
Dersin İçeriği
-1- Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık 2- Beslenme, Lipitler ve Aterioskleroz Oluşumu 3- Açlık Fizyolojisi 4- İnterferon, Sitokinler, İnterlökin 5- Prostoglandinler 6- Osteoporoz 7- Uzay ve Denizaltı Fizyolojisi 8- Solunum Sistemi Semptomlarının Analizi 9- Kardiyovasküler Sistem Semptomlarının Analizi 10- Endokrin Sistem Semptomlarının Analizi 11- Sindirim Sistemi Semptomlarının Analizi 12- Hematopoetik Sistem Semptomlarının Analizi 13- Üriner Sistem Semptomlarının Analizi 14- Sinir Sistemi Semptomlarının Analizi
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1. Guyton AC. Hall JE. Tıbbi Fizyoloji.Çavuşoğlu H, Yeğen Ç. (Edt)(11. Baskı), Nobel Tıp Kitabevleri, İstanbul 2007. 2. Ovayolu N, Ovayolu Ö. Patofizyoloji (2. Baskı). Çukurova Nobel Tıp Kitabevi, 2016. 3. Stoller J K, Michota F A, Mandell B F. Cleveland Klinik İç Hastalıkları. 4. Demir A M (edtr) 5.Baskı, İstanbul:İstanbul Tıp Kitabevi. 5. Eti Aslan F, Karadakovan A. Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana 2010. 6. Birol L, Akdemir N. İç Hastalıkları ve Hemşirelik Bakımı. (4.Basım), Sistem Ofset, Ankara 2004.
Notlar
Cho C, Bak G, Sumpton D, Richards B, Sherrington C. Perspectives of healthcare providers on osteoporosis, falls and fracture risk: a systematic review and thematic synthesis of qualitative studies. Arch Osteoporos. 2024 Sep 24;19(1):90. doi: 10.1007/s11657-024-01446-8. PMID: 39313605; PMCID: PMC11420259.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistemlere ilişkin gelişen semptomların fizyopatolojik analizini yapabilme |
ÖÇ02 | Sistemlere ilişkin hastalık durumlarında hasta bireyin ihtiyaçları doğrultusunda hemşirelik tanılaması yapabilme ve girişimleri planlayıp, uygulayabilme |
ÖÇ03 | İç hastalıklarının akut ve kronik semptomlarını ayırt edebilme |
ÖÇ04 | İç hastalıkları hemşireliği alanıyla ilgili bilgileri eleştirel bir gözle değerlendirebilme |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki güncel ve ileri düzeydeki bilgileri uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir ve alanına yenilik getirecek özgün tanımlara ulaşır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik ile ilgili yeni fikirleri analiz, sentez ve değerlendirmede bilgilerini kullanarak özgün sonuçlara ulaşır. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı için gerekli olan bilgisayar dâhil diğer teknolojik araçlar hakkında ileri düzeyde bilgi sahibidir. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik ilkelerin ve etik kurulların birey ve toplum için önemini bilir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini kullanabilmede üst düzey becerilere sahiptir ve istatistiksel yöntemler hakkında bilgi sahibidir. | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir. | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaptığı / katıldığı araştırmanın raporunu yazabilme ve ulusal/uluslar arası kabul görmüş hakemli bir dergide yayınlar, bilimsel toplantılarda sunar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanındaki yeni bilgileri sistematik bir yaklaşımla değerlendirir ve kullanır. | 5 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Disiplinler arası etkileşim kurar. | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hemşirelik alanı ile ilgili çalışmalarda araştırma yöntemlerini ve istatistiksel yöntemleri kullanır. | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kanıta dayalı uygulamaları takip eder ve mesleki uygulamalar ile ilgili kendi alanında kanıt oluşturacak araştırmalar yapar. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders Programının Açıklanması, Konulara Hazırlık ve Danışmanlık | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Beslenme, Lipitler ve Ateroskleroz Oluşumu | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Açlık Fizyolojisi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
4 | İnterferon, Sitokinler, İnterlökinler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Prostoglandinler | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Osteoporoz | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
7 | Uzay ve Denizaltı Fizyolojisi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Problem Çözme, Örnek Olay |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
9 | Solunum Sistemi Semptomlarının Analizi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Tartışma |
10 | Kardiyovasküler Sistem Semptomlarının Analizi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Endokrin Sistem Semptomlarının Analizi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme |
12 | Sindirim Sistemi Semptomlarının Analizi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | Hematopoetik Sistem Semptomlarının Analizi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Örnek Olay |
14 | Üriner Sistem Semptomlarının Analizi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Örnek Olay, Tartışma |
15 | Sinir Sistemi Semptomlarının Analizi | Kaynak tarama ve sunuma hazırlık | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Örnek Olay, Problem Çözme, Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 5 | 5 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 1 | 1 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,76 | ||
AKTS | 5 AKTS |