Genel Bilgi
Kod | MİK710 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz ve Bahar |
Süre (T+U) | 0-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi TOĞRUL NAĞIYEV
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere tıbbi mikrobiyoloji ile ilgili derinlemesine bilgi ve anlayış kazandırmak,Mikrobiyal hastalıkların tanısı ve tedavisi konusunda yetkinlik geliştirmek.Mikrobiyolojik araştırmalar yapabilme becerilerini kazandırmak ve bu alanda yenilikçi çözümler geliştirmek.
Dersin İçeriği
Tıbbi mikrobiyoloji uzmanlık alanı dersi, mikroorganizmaların insan sağlığı üzerindeki etkilerini, hastalık etiyolojisini, tanı yöntemlerini ve tedavi süreçlerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Tıbbi mikrobiyoloji uzmanlık alan dersi genellikle tıp, diş hekimliği, eczacılık veya ilgili bir sağlık bilimleri alanında lisans diplomasına sahip olmayı gerektirir.
Kaynaklar
Patrick R. Murray, Ken S. Rosenthal, Michael A. Pfaller ''Medical Microbiology"
Notlar
Tez konusu ile ilgili literatür tarama
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tıbbi Mikrobiyoloji alanı ile ilişkili bağımsız, özgün, yayınlanabilir araştırma yapma ve değerlendirme becerisi kazanır. |
ÖÇ02 | Alanında yerli ve yabancı kaynaklardan literatür araştırması yapabilir ve kaynaklara ulaşabilir. |
ÖÇ03 | Ortaya koyduğu hipotez ile ilişkili araştırma yapmak için gerekli olan deneysel yöntemleri yapılandırır. |
ÖÇ04 | Tıbbi mikrobiyoloji alandaki çalışmaları anlar, yazılı ve sözlü anlatabilir. |
ÖÇ05 | Tıbbi Mikrobiyoloji laboratuvarlarında kullanılan cihazların çalışma prensiplerini bilir ve kullanır |
ÖÇ06 | Yaptığı bilimsel çalışmanın sonucunda ulaştığı bulguları, kendi değerlendirmeleri ışığında bilimsel bir rapor şeklinde yapılandırır. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyi yeterliliklerine dayalı olarak sağlık alanında uzmanlık düzeyinde güncel bilgilere sahiptir, bunları geliştirir ve derinleştirir. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sağlık alanına yönelik yapılan çalışmalarda sürekli olarak kullanılan bir araç olarak istatistik hakkında bilgi sahibidir, ilgili yazılımları etkili kullanır. | 2 |
PÖÇ03 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerini kullanır. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sağlık alanında sahip olduğu bilgileri farklı disiplinlerden gelen bilgilerle bütünleştirip yeni bilgiler oluşturmak için yorumlar, değişik araştırma yöntemleri kullanarak analiz ve sentez yapar ve çözüm önerileri getirir. | 3 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaptığı araştırmanın raporunu yazar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili çalışmaları bağımsız ve/veya ekip olarak yürütür. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilimsel bir makaleyi ulusal düzeyde bir dergide yayınlar ya da bilimsel bir toplantıda sunar. | 5 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ve toplum sağlığı ile ilgili öncelikli konularda bilimsel klinik ve/veya tanımlayıcı araştırma/sunum/yayın yapar | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir ve öğrenmesini yönlendirir. | 1 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Sağlık alanı ile ilgili mesleki gelişim ve yaşam boyu öğrenme ilkelerini gerçekleştirdiği çalışmalarda uygular. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sağlık alanındaki bilgilerini, güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını aynı alandaki veya dışındaki gruplarla yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde tartışır ve paylaşır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tez konusunun belirlenmesi 1 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
2 | Tez konusun belirlenmesi 2 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Tez konusun belirlenmesi 3 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tez konusun belirlenmesi 4 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması 1 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
6 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması 2 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması 3 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Tez konusu ile ilgili literatür taramasının yapılması 4 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
9 | Araştırmanın detaylı olarak planlanması 1 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
10 | Araştırmanın detaylı olarak planlanması 2 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | Araştırmanın detaylı olarak planlanması 3 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
12 | Deneysel çalışmaların yapılması 1 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
13 | Deneysel çalışmaların yapılması 2 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
14 | Deneysel çalışmaların yapılması 3 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Bireysel Çalışma |
15 | Deneysel çalışmaların yapılması 4 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
16 | Deneysel çalışmaların yapılması 5 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
17 | Deneysel çalışmaların yapılması 6 | Literatür taraması yapmak | Öğretim Yöntemleri: Deney / Laboratuvar, Problem Çözme |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 122 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,88 | ||
AKTS | 5 AKTS |